|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter chip till min 325ci -01, finns det något chip att rekommendera, va inne på motor nord men det skulle kosta 4000:- finns det något billigare? Vad är effektökningen ungefär? och är det bara att plugga i chippet eller måste man löda? tacksam för svar! | |
|
Söker du i ämnet om detta så hittar du nog en del. Men du kan läsa på Länk så får du lite svar o pris på ett chip till din bil. |
|
| Det billigaste du kan göra är att åka in till bmw och be dem ladda ner nyaste motorstyrningsprogramvaran, går på strax under tusingen och då gäller alla garantier på maskinskada och liknande fortfarande. Är du sen inte nöjd, köp rejälare motor:) lycka till! Mvh asken | |
|
Vad innebär det då? Har bmw hittat felprogrameringar på tidigare etc? Går det få dem att optimera för 98 oktan, eller justerar bilen det själv? ,, ja, bara nyfiken! Låter ju väldigt smidigt iaf! |
|
| vad innebär det om man åker till bmw och gör det asken? | |
| Du har en bra bil redan idag. Vad bmw gör med jämna mellanrum är finslipar sin egen programvara, den kan man bara få tillgång till hos bmw. Mvh asken | |
| Bilen har redan ett system i sig för bränsleoktans optimering från fabrik, ju högre oktan du tankar ju mer effekt får du ut. Det tar ett par tankningar innan det ställer om sig bara. Att njuta av bilen för min del är inte längre mer effekt utan finlira med det jag har för närvarande. Vem vet vad man åker nästa år:) mvh asken | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.