|
|
|
|---|---|
|
Undrar hur man går till väga när man importerar bil från Beligen ? Har hittat en bil i beligen som jag verkligen är sugen på... Är det samma producur med export skyltar ? Tack för alla tips... BMW FOR LIFE | |
|
Lite tips Länk Länk Å så Vägverkets lilla bibel: Länk ---- BMW CS #6212 I väntan på min nya ögonsten - E61 530iaM Platingrau |
|
|
Jag har hämtat två bilar från Belgien. båda köpta hos bilhandlare. Man får en mängd pappaer, bland annat fakturan, besiktningsprotokoll (som numera inehåller km-ställningen på ett antal besiktningar tillbaks i tiden för att försvåra fusk), "pink slip" som är ett registreringsbevis med namn på ägaren, och ytterligare något dokument. Alla papper tar man med sig tillsammans med sitt pass till en skylttillverkare som stansar en helröd exportskylt som även inehåller en försäkrning. Det tar ca en timme och kostar €190. Sedan tar man sig tillbaks till handlaren som skruvar på skylten och man kan åka hem.....så gick det i alla fall till för mig. Man kan säkert få hjälp med dessa saker mot en avgift hos handlare. Glöm inte att fylla bagaget med underbar belgisk öl på vägen hem ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.