|
|
|
|---|---|
|
jag undrar hur man kan se eller när 535 har lamelldiffen i?? /kandevik | |
|
Har du diff-så ar den ansatt hela tiden 25-35% är nog vanligt,kolla upp billens utrustnings lista,BMW SOLNA kan det |
|
|
hissa upp bilen baktill så båda hjulen är i luften, snurra för hand på ena hjulet, om det andra hjulet snurrar i motsatt riktning som du snurrar har di diffbroms, så har jag för mig att det ska vara iaf. /mvh jocke |
|
| Det snurrar åt motsatt håll på alla bilar såvida du inte har stum bakaxel eller en diffspärr som alltid verkar, vet inte hur det är på bmws diffspärr men ställ ena däcket ute i vägkanten på gruset å de andra på asfalt, snurrar endast "grusdäcket" har du ingen spärr, antar att diffspär var extra utrustning på något vis så det finns nog inget som säger, dom modellerna har och dom inte | |
|
Kolla som sagt med ena hjulet upplyft o det andra "stumt" på asfalt el.motsv.,har du ett motstånd på det fria hjulet i luften när du snurrar detta så har du diffbroms...Bör vara ett motstånd på kring eller över 7kg för att den dessutom skall vara "hyffsat fräsch".. Kolla med momentnyckel på en bult o dra på det upplyfta hjulet för att se när den börjar röra sig,mät upp momentet... Mvh Janne. |
|
|
535 E28 hade det som standard...535 E34 har det som tillval. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.