AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.044

Film: M3 Limo 3.2 vs Mitsubishi EVO 9

Sida 5 av 6
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
zed82

carrera har ungefär samma presstanda som z3 m roadster 100 till 200 iaf

ang rejset ikväll kan du inte försöka filma det hela om det går för sig så kan vi titta på film senare ikväll med popcorn framför sig ;)
cado:

Japp den är helt orginal, vad jag vet :) Det är en silver. Jag har sett din bil ett par ggr, gillar verkligen Imola röd! Ja vi kan ju dra lite någon gång om du har lust, bara kul.. Fast känns inte som att det finns övermånga vägar att rejsa på här om man vill åka lite snabbare, med dubbelfil alltså.

Jag blinkar lite åt dig om vi möts :)

Mvh Per
Okej Flåklypa, va bara en tanke :)

Mvh Per
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Där ser man, blinka gärna när du ser mig så kan vi snacka lite skit ;)
Föresten så vet jag en väg där vi kan dra på ordentligt tvåfilig ;) Vi kan ta det nån kväll då trafiken är näst intil obefintlig :)

Mvh//Sead
cado: Vill gärna filma men har bara en halvkass mobil till hjälp. Ska se om jag kan skaka fram en kamera.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
zed82

det vore kanon ;)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Zed82/// Hur gick det kördi ni igår??
Jajamen!

Vi körde från 50,80,100,150km/h och BMW:n slog Saaben i alla intervall. Saaben hade inte övertaget i något intervall. Jag upplevde att Saaben tappade mest i växlingarna där jag kunde fortsätta en bit till.

Jag väntade även tills Saaben fick upp spool-upen och även då stack BMW:n.

Flåklypas M3 var kanske 6 billängder före Saaben vid 200km/h vid start från 100km/h, Z3:an var kanske 5.5 billängder före så klart är att Flåklypas M3 går bättre än en original M3 3.2.

Enda skillnaden är att Flåklypa hade svårigheter från 80km/h och kunde köra ifrån Saaben först vid 130km/h. Z3:an stack direkt vid 80km/h men det kan ju bero på utväxlingen eftersom Z3 har femväxlad låda.

Vikt för Saaben utan förare är 1520kg och 1360kg för Z3.

Hur som helst gick Saaben riktigt bra och lät som ett jetplan. Märktes att den hade vrid som en lastbil. Skoj!
Hej Zed.
Kul att ni körde igår, nu gissar jag att Thomas har ett stort behov av att trimma vidare. :-)
Ett lite tillägg. Att jag hade svårigheter från 80km/h stämmer inte alls, det är en ypperlig fart på tvåans växel men det kan vara så att jag väntade på hans spool och körde på trean och att det därför var jämnt tills han växlade.
I övrigt stämmer din känsla av racet väl överens med den jag hade.

Flåklypa
Flåklypa: Japp, vid 80km/h har jag ungefär 6000rpm vilket är perfekt men vad jag har förstått så varvar du till 8000rpm?
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
zed82

att du skulle ta han var väntat men med hur mycket?? vad tyckte thomas gick din eller flåklypas bättre ??
Den klipper vid 8000 så jag brukar varva till ca 7900 rpm

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
flåklypa

speed festival i västerås nu på lördag med 402m körning bla,
kommer du???
Cado,
På Lördag är målsättningen att jag ska vara askalas. Måste ändå byta hjullager och bärarmsbussningar på M3an innan jag rejsar, den börjar att bli lite sladdrig i baken vid gas på lägre växlar.

Flåklypa
Svenskmotoroptimering.se
NK Bil och däck
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Vart kan man läsa mer om speed festivalen i Västerås? har de någon hemsida man kan kika på?
Så här står det på JRMs hemsida, dom som trimmat EVO9an:
"EVO IX: ca 380hk/500Nm"

Dock brukar effekten hamna strax över den angivna enligt de som varit där.

Flåklypa

Vart vill du komma med det inlägget???

Får ju inga 380hk med chip om det var det du menade?? Ursäkta om jag misstörstått dig.
Dessutom om inte avgaset är bytt på evon så går den inte märkbart bra.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
han menar nog att en evo9 med steg 1 från jrm ger strax över 380hk, och i den operationen ingår mer än bara en chip.
-A-81:
Jag har väl varken påstått att den bara är chippad eller att den inte bytt avgassystem. Det jag sagt är att EVO 9an på filmen har ett JRM steg 1.2 vilket innebär, jag citerar från deras hemsida:

"EVO IX: ca 380hk/500Nm

Specifikation:
EcuTek installation och individuell programmering med bredbandslambda etc.
HKS 3" Silent Hi-Power cat-back avgassystem (högglanspolerat rostfritt stål)
Perrin 3" Frontpipe (högglanspolerat rostfritt stål)
JRM 3" katersättningsrör
Walbro 255l/h bränslepump
HKS Iridium tändstift
HKS SPF Reloaded luftfilterkit"

Detta kit brukar enligt insatta ge något mer än 380 hk.

Flåklypa
Cado har rätt.

Flåklypa
carpenter:

Det var inte dig jag gasade lite mot nyss på cityringen? Upp mot oxbacken där..

Mvh Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.