AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.047

Film: M3 Limo 3.2 vs Mitsubishi EVO 9

Sida 4 av 6
Sead, vore kul att testa någon gång men om det är stor skillnad på din nu så borde jag få stryk. Spelar ingen roll för mig, alltid kul att köra lite. :-)

Har du förresten kört emot den andra M3 e46 efter trim som du körde ifrån med original avgassystem? Hur var skillnaden isf?

Flåklypa
Så här står det på JRMs hemsida, dom som trimmat EVO9an:
"EVO IX: ca 380hk/500Nm"

Dock brukar effekten hamna strax över den angivna enligt de som varit där.

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Har inte kört emot honom någon mer, förlost vart det för han iaf, men har kört mot brorsans m5a och avståndet har minskat drastiskt 35kg mindre på vågen några hästar extra och ett ljud som lämnar ingen oberörd ;)ska försöka å hitta en helt orginal m5a å köra emot men som det ser ut nu så tror jag på förlost för en orginal m5a, även kolfiber insug samt masterchief x-pipe är på ingång :) och visst är det roligt å testa för skojs skull :)
Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
flåklypa hoppas jag får köra mot dig nån gång din bil verkar att gå bra ..
själv har jag aldrig fått rast av en 3,2 har nog rastat typ 8-10st nu
o de e inga dåliga förare så de kan man inte skylla på om man nu e en m3 älskare..
mvh
ps ska försöka fixa lite film på de me när min m5a rastar m3 3,2 ganska klart

Visa användare
236
m5 micke
m5 -93
320 touring-89
måste även va ärlig o säga att min m5a e inte original..
mvh

Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Flåklypa;
100-200 tiden vart jag imponerad över du måste ligga gämnsides med en M5 E39 nästan då hela den intervallen?
Personligen har jag mätt upp femman två gånger före och efter moddar.
Ska även tilläggas att andra mätningen är gjord med 17" och första 19" samt att denna femma inte är något lik som rullat 20k mil utan endast 4 så alla hästar sitter där dom ska förhoppningsvis

Innan;
0-200 17.8
100-200 11.7

Då körde jag bara två repor också men vart nöjd med tiderna så det vart inga fler dessutom for kopplingen i 100-200 intervallen mellan 3an-4an.

Efter;
0-200 16.9
100-200 10.8
Mortaz.
Jag har kört emot två M5 e39 och mot den ena körde vi rullande från 50 km/h till ca 230 km/h, där tappade jag en billängd i starten, sedan var det jämnt hela vägen. Skulle nog ha kört från ettan i 50 men nu gjorde jag inte det och förlorade med den där billängden. Crille har bilen som personlig skylt, tror den går i Uppsala.
Den andra M5an var ett spontanrejs från typ 70-160 km/h och jag tyckte faktiskt att min bil var den starkare av dom två men jag tror det var förarrelaterat för den M5an körde jag ifrån med Volvon förra året mellan 100-250km/h.

Flåklypa
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Moratz

Vad är tidderna mätta med???
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Racelogic som funkar halvt som halvt men går att använda.
0-200 är primitivt klockad dock men torde stämma någorlunda då jag kört gämnt med bilar som på papper har 15-16sek i 0-200 intervallen.
Det som är gjort är SS grenrör milltek race system efter det dubbla racekattar osv ingen programvara mixtrad med eller nått sådant funderar dock på Unichip tycker det verkar vara förbannat prisvärt.
Skulle vara schyst att testa att dra mot trean din Flåklypa har aldrig dragit mot en M3a av vare sig E36 eller E46 bara en Z3 M Roadster den fick relativt bra med pisk men var inte helt hundra i motorn heller.
Mo
133
Mortaz
M5 -00
M Roadster -98
Har vägarna förbi så långt som till Uppsala i slutet av augusti nu då jag ska hämta en hund där så någon som är sugen att ställa upp med sin M3 E36 3.2 eller E46 på ett par intervaller bjuder jag på en burgare sen :-)
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Moratz

Sväng förbi västerås så kan jag ställa upp, din var ju ganska trimmad också skulle vara kul å testa ;)
Mortaz. Skrik till om du åker förbi Gävletrakten så lovar jag att ställa upp. Vore kul att se hur bra en M5a med lite trim går. :-)

Flåklypa
Om ni fixxar ett litet test kanske man kan haka på och testa också? Har aldrig dragit mot en M5 E39 eller M3 3.2. Bilen är en 996 Turbo -02. Vore kul att testa!

Mvh Per
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
p3r

hoho en 996 turbo är den orginal?? bor du i västerås har nog aldrig sett den 996 i västerås men där ser man ;) vi kan testa nån gång om du vill men det blir storstryk för mig heheh men roligt med lite test ;)
ca
130
carpenter
Z3M Roadster -97
Meddela mig om det blir i Västerås skulle vara kul att se

M
P3r:
Jag känner tre olika ägare till 996 Turbos, både trimmade och original som kan ställa upp på race i Gävletrakten.

Flåklypa
Flåklypa: Har du testat att dra mot en original 996T?
320-325
vilka monster bilar ni verkar ha.. jag får komma upp med min diesel och sätta er på plats hehe.
Ja, man är chanslös emot en 996 Turbo, även en original sådan.

Flåklypa
Jag frågar eftersom jag har haft lite rejs mot 996 Carrera 4S och 997 Carrera 4S. I båda fallen upplevde jag att prestandan har varit jämn med min Z3M.

Ska köra mot VADÅ M3-Saaben ikväll förresten, ska bli kul att se hur det går.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.