|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
|
M635 forever: Hehe ne de va inte så jag menade men jag ställer gärna upp på ett test om tillfälle bjuds. Tror dock inte jag hade hängt med för den verkar gå bättre än normalt. |
|
|
Hej. Jag kommer att vara på Mantorp 4-5/5. Hoppas att ni kommer dit, såg att 635 forever skall dit iaf. Det blir nog en till filmsnutt emot EVOn snart men nu har han Steg 1 vilket ger ca 380-400hk på en EVO9a!! Räknar med pisk men kul att se skillnaden iaf. Flåklypa |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Stämmer bra det Flåklypa! Jag kommer att trängas om spårvalen med dig både den 4:e och den 5:e! =) Måste ju se vad M635:an går för. Ett ypperligt tillfälle att få lära känna bilen lite närmare! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Den där M3 3,2 verkar gå som en frisk M3 3,2. Jag kom ikapp F355 i högre hastigheter med min M3 3,2. Får svänga förbi Gävle ngn dag så får den smaka på M5 ;) Hade ett rejs mot M3 3,2 med M5 när den avr orginal och M5 drar kanske 2 billängder upp till 250 km/h, det är först över 250 den drar riktigt bra från M3 3,2. |
|
|
Gustav. Det vore kul! Jag har faktiskt fått smaka lite på en och samma M5 e39 med både Volvon och M3an och jag är inte imponerad. Nu vet jag att en M5 e39 skall gå bättre än denna eftersom den faktiskt fick smörj av Volvon och skulle få smörj av M3an om det inte kommit bilar i vägen. Jag var på väg om på treans växel. Nu vet jag att din maskin är rappare men det skulle ändå vara kul att se skillnaden. Flåklypa |
|
|
Gustav Du kan nog inte mena allvar nu.att en M5 e39 skulle bara dra M3 e36 2 billängder upp till 250km/h? för jag kan knappast tro att en 3.2 e36 går bättre än m3 e46? för jag drar en m3 e46 18tum, med 2 billängder upp till 230km/h har provat i alla lägen. |
|
|
Jag har inte kört race mot M5 E39 men testat mot annan 3,2 E36 och CSL på anderstorp. Skillnaden mot CSLen va ca 1,5 billängd på flygrakan. Mot 3,2an va det helt jämt. Tror faktiskt jag skulle köra jämt med E46 manuell, |
|
|
Monster femma: en frisk M3 3,2 kanske gör 0-200 km/h på säg 19-20 s. En M5 på 17-18 med lite tur. En M3 som ligger i bakdraget kan vara rätt nära upp till 250, men över 250 är det hejdå. En M5 gör ju över 290 km/h äkta, det vill du itne sitta i en M3 E36. Tror nog jag lämnar flåkrypa rätt bra nu över 240-250, den känns som man är i 280 rätt snabbt. Gammal film med min M3: Länk |
|
| E46 M3 8särskilt med 19 tum samt cab) är riktigt slö, men en frisk med 18 tumare tar defintivt en M3 3,2. | |
|
Flåklypa: min M5 var ju jämn då den var 100% orginal med Särås samt HTR. Dvs snababre än din Volvo får jag hopaps :) (då M5 var orginal). |
|
|
Enligt RS4-grabbarna så var dom snabbare, speciellt HTR. :-) Som jag sade, jag förväntar mig inte att ha en chans emot M5 e39 men den jag stött på har inte visat dom rätta musklerna. Antingen kan killen inte köra eller så är något galet med bilen, jag gissar på det första. Flåklypa |
|
| OK, då HTR var snabbare ;) Men itne Särås, vi körde jämnt till i varsinfil till 280+... | |
|
Gustav 17-18sek med lite tur? skojar du? jag kan få den till 17 alla dagar i veckan.riktigt fart 0-200km/h men det är inte poängen.för att bedömma av den där M5 på filmen som du länkar så ser den inte riktigt frisk ut. a_wingard73 tror du värkligen att du skulle köra jämnt med en M3 e46 manuell, 18 tum? om du har vägarna förbi västerås så är det bara att säga till, för här har du möjlighet att prova både mot m3 och m5.men om jag inte lämnar dig minst 7-8 billängder från 50-250 så får du mina nyckar utan att ens tänka på saken :) ligger du 5 billängder så får du mina nycklar också :)) |
|
|
Den M5 du såg var full frisk, här kan du läsa mer om den: Länk |
|
|
monster femma: över 200 skulle jag säkerligen bli väääldigt långt efter! Jag har som sagt enbart kört mot CSL och i intervallen ca 70-200. I annan hastighet yttrar jag mig inte det minsta eftersom jag aldrig testat. Och nej jag påstår inte att jag SKA köra jämt med varken E46/E39 M utan bara spekulerar med tanke på skillnaden mot CSLén... Skulle dock bli besviken om jag hade en chans! |
|
|
Skummade igenom senaste numret av bilsport härom dagen, tydligen bromsade man en E46 m3 på elmiamässan med ett ganska lågt resultat, om minnet inte sviker så beräknades den till strax över 300hk på veven! Någon som har tidningen kan väl fylla på! //Tobbe |
|
|
TobbenA men strax över 300 hk på hjulen är väll inte dåligt eller???? de brukar ligga ungäfer så runt 300 hk på hjulen alltså... |
|
|
309hk på veven va det om jag minns rätt. |
|
|
Beräknad effekt. Effekten på hjulen låg väl på 280-290 antar jag |
|
|
a_wingard73 jag citerar "Tror faktiskt jag skulle köra jämt med E46 manuell," och jag kan på full allvar tro att du tänkte det också :)) men men provar man inte så vet man inte. 309hk på hjulen är hur bra som hellst.det räcker gott och väl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.