AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.046

Film: M3 Limo 3.2 vs Mitsubishi EVO 9

Sida 1 av 6
Så här kan det se ut.
Länk (Youtube, vänsterklicka)

Flåklypa
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Alltid uppskattat med videofilmer :) Kul att du drog den så enkelt.
Sa
115
Sandiiis
M3 Coupe -95
Vad är de för effekt i en evo 9? Lär ju min 3.0 klara också =)
Hej,
Det är 280hk fördelat på 1480kg. Dock är det normalt att man bromsar ur runt 300hk i motorn på dessa, Teknikens värld gjorde det och även den här gör det: Länk

Vill inte vara oförskämd men jag är rädd att 3.0an inte går bättre än denna EVO.

Flåklypa
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Mera mera =) Måste lägga upp lite filmer någon dag när servern som jag använder funkar som vanligt.

//Schnitzer
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
trevlig avgas ljud när kamera mannen filmar m3 an snett bakifrån :-)
Kul med film!

Mpower
Gemini__
M3:an går riktigt bra. Men ingen kan väl påstå att killen i EVO:n gjorde bra starter från stillastående, eller?

//Thomas
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Vill inte vara oförskämd men jag är rädd att 3.0an inte går bättre än denna EVO.

Flåklypa

Jodå,med dig bakom ratten så blir det inga problem ;)

Mvh
Gemini.
Det är automatisk Launch Control på EVO 9an. Han gasar fullt men släpper han kopplingen för snabbt boggar den, annars bränner han kopplingen. :-)
0-100 på 5,9 sekunder mätte vi upp hans bil på. Detta med två växlingar och 22 graders utetemp. De skall göra 5.7 enligt fabrik. Min bästa notering är 5.3 sekunder, dock endast på två försök. Tycker M3an är ruskigt enkel att starta med faktiskt.

Tyvärr missade vi växlar på löpande band båda två. :-(
Från 100km/h har jag inget att klaga på, den sista körningen från stillastående växlar jag lugnt till trean men jag missar den inte iaf.

Gti-mannen. :-) Som sagt. jag missade växlingar på löpande band.

Flåklypa
Trodde att Evon skulle vara mycket snabbare i starten. Tror inte den har en charlie mot polarens STI som vi provade mot en E50 AMG. STI-n flög nästan fram i starten och kvar stod Mercan som en annan guttaperka.
Men men, kul med film!
Lars Jakobsson
Mkt bra starter från M3:an!

Men sen brukar inte evo bilar vara speciellt snabba..
Jag har kört mot 3 olika..två lite äldre med runt 320-340hp, dom tog starten men vid 200m var man jämsides igen. Den sista var en TMI vet inte version men skulle ha c:a 340hp, slinter koppling mm. Kille var så säker på att vinna att han ville slå vad 10 lax :)

Men jag tog han lätt :)

Flåklypa: Eftersom din m3:a uppenbarligen går mycket bra så vore det ju kul att veta vilket fabrikat det är på chippet, verkar ju ha gjort skillnad..
Vet i och för sig inte hur mycket bättre den går än en original 3,2.
Kul film :-)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Jösses va din M3:a går bra. Ska plocka dig någon gång i sommar:). Skulle tippa på att min M5:a o evo är snarlika i prestanda? Eller hur upplevde du hela senariot.

///Micke
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Hur mycket skiljer mellan utväxlingarna på Evon och M3an? På filmerna ser det ut som om bilarna är ungefär jämnsnabba så länge de körs på samma växel, men M3an kan dra längre på respektive växel och då skaffa sig ett avgörande övertag.
Micke. Jag tyckte att din hängde med lite bättre än EVOn. Hur går det med den förresten?

Nocken: Det är en helt riktig iakttagelse. När EVOn växlar kan jag dra minst 1000 rpm till och efter den första växlingen drar min ifrån mer och mer hela tiden. Högre effekt helt enkelt.

Flåklypa
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Läckert :) Använde han launch control på evon? Tyckte inte det såg så ut. Polarens Evo 8 river loss duktigt när man använder den.

Man ska sikta på att vara bra!
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Vad ledsen han måste ha blivit i dyra riskokaren :)

Min M5a
Länk
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Flåklypa: den verkar gå grymt bra! Skulle vara intressant att e test mot annan 3,2.

Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
a_wingard73

Håller med.Det hade varit riktigt interesant att se test mot en 3.2.

Mvh
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

"Flåklypa: den verkar gå grymt bra! Skulle vara intressant att e test mot annan 3,2."

Flåklypa!
Antar att det där var en " I dare you " invit från a_wingard73! ;-)

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.