|
|
|
|---|---|
|
Tjena... Har börjat hitta lite småproblem med min 330iM cab -02a... Till att börja med så slirar kopplingen. Ibland när jag ska dra iväg lite vid ett rödljus eller så så slirar den när jag "slänger i" 3ans växel. Likadant om jag står stillastående och vill ha lite startvarv för att komma iväg snabbt eller för att bränna lite bakdäck så slirar den koppling. Vad behövs bytas, och vad jag kan räkna med att det kostar? Pris på delar är det jag söker och arbetstid? Är det normalt att en koppling på 330 slirar efter 9900mil? ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" | |
|
Jahopp eftersom att ni är så trevliga och svarar på mina frågor så har jag idag haft bilen på BMW för check. Ja kopplingen slirar. Den är i behov av byte. 7600:- kostar det hos BMW. Plus att man kanske måste byta svänghjul som kostar ca 5000:- Detta priset är inkl material och arbete. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
|
Aj då.. Det lät inte trevligt. Finns det ingen annan verkastad som kan göra det billigare. Jag förstår inte vfr man måste byta svänghjulet vi byte av kopplingslameller. |
|
|
Aj då.. Det lät inte trevligt. Finns det ingen annan verkastad som kan göra det billigare. Jag förstår inte vfr man måste byta svänghjulet vi byte av kopplingslameller. |
|
|
Därför att svänghjulet tydligen kan bli "blå-slitet" eller hur fasen han nu uttryckte sig när man har dålig koppling. Har även kollat med icke märkesvärkstad och de blev ca 500 billigare.... Alltså så får bmw jobbet. Trist bara när det är en såpass nyinköpt bil... Känner mig fasen lurad. :/ ///Niklas "NIKEMAN" Johansson "lägre än glocalnet och hårdare än he-man" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är kanske inte meningen att man ska "bränna däck" kanske en däcksbrännare som kört 7000 mio med bilen tidigare?? Svänghjulet kan få blåanlöpta värmeplattor, vilket då i sin tur går att kopplingen hugger när bilen bilen blir riktigt varm och beter sig som du tankat kängurusoppa. Dessutom är det ett dubbelmassesvänghjul i två halvor med vätska i mellan för att få en mjukare anläggning, samt att det sitter en strypning på bromsledningens anslutning som också ska göra samma sak. Hade besök av en 330C-02 testbil, som rullat typ 1500-2000 mil hos div journalistiska skribenter mm den koppling var rejält sliten, så hård behandling sätter sin spår. ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.