|
|
|
|---|---|
|
Hej. Var i dag och kollade på en Z3m från 98:a. Bilen verkade okej och motorn såg och lät bra. När ja kollade närmare på serviceboken så var det servicear utförda: - 98:a 1200 mil - 98:a 1400 mil - 00 2200 mil - 02 3100 mil - 03 3400 mil Efter det så är den ej servad och inspektion 2 är ej gjord. Vad kostar inspektion 2? Det är bara en ägare sen den importerades till Sverige -00 och det är en familj. Vågar man köpa den? Snälla hjälp mig. MVH Dennis Roth | |
|
En komplett inspektion 2 kostar ungefär 10 000:- på BMW. Hur långt har den gått efter sista servicen? Annars verkar det väl OK med intervallerna i boken. |
|
|
En komplett inspektion 2 kostar ungefär 10 000:- på BMW. Hur långt har den gått efter sista servicen? Annars verkar det väl OK med intervallerna i boken. |
|
|
sista service är utförd 030514 med 3300-3400 mil på mätaren. Sen fick dem barn och har då bara kört den ett fåtal gånger varje sommmar säger dem. Men ni ska dem ta steget och köpa en 330 cab så alla kan åka. Det är gjort oljebyten samt oljefilter på en annan verkstad men det får man inga stämplar i boken för :( Va tycker ni? Tack för svar. MVH DEnnis Roth |
|
|
Kanske jag som missar något. Men hur många mil står mätaren på idag? Insp 2 på min m-bil gjordes vid 4400 mil. Tror jag. Inte mer än det i alla fall. Spontant verkar bilen servats som den ska och en oljeservice klarar nog de flesta av att göra själv. Om man nu vill spara några kronor. Så det är inga konstigheter att en sådan stämpel skulle saknas. Oavsett om man kör med bilen mycket eller lite, tycker jag att man ska byta olja på en sån här typ av bil MINST en gång om året. |
|
|
Vad står det på mätaren idag då? Har du tittat hur oljan som är i nu ser ut? Jag är mkt skeptisk till folk som köper en prestanda bil och sedan byter olja själva för att det är billigare och därmed "missar" att man sabbar historiken. Om man dessutom inte ens sparar kvitton på oljebyten etc, ja då skulle jag nog välja en annan bil om den gått långt sen sista servicen. Fråga vart dom servat den och ring dit o prata med dom om dom minns bilen, när dom servade den osv. Gör dom inte det så är det generalknas då det nog inte kryllar av Z3Ms på den verkstaden. |
|
|
Okej. Senaste servicesen är gjord vid 3300-3400 mil. Sen dess har han lämnad in bilen på en mindre verkstad för oljebyte 1 gång om året. Japp, kankse är bäst om ja ringer till firman och hör med dem. Tack. MVH Dennis |
|
|
Än en gång. Vad står mätaren på idag? Det är viss skillnad om den rullat 200-300 mil eller 2000-3000 mil efter senaste service. |
|
|
Den har rullat ca 400 mil sen sista service. dem har knappt använt bilen dem senaste åren då dem har en 2.5 årig liten kille. MVH Dennis |
|
|
400 mil sen sista service ? Då enligt konstens alla regler så behövs det ingen service på den ? Men ägaren har bytt olja och filter varje år då den gått få mil ? Som jag uppfattar det så har ägaren bytt oljan ''för säkerhets skull'' mellan service intervallerna. Så han har väl inte missat en service än, enligt BMW:s SERVICEPROGRAM på 1500 mil. Ring och kolla med firman som servat den som nån föreslog och sen är det bara att slå till :) BMW FOR LIFE |
|
|
Då har bilen gått 3800 mil idag? Jag hade inte bekymrat mig så mycket att inte insp II gjorts. Gör insp II samt byt glykol och bromsvätska så är det nog ok! /// Viktor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.