|
|
|
|---|---|
|
Nu har det äntligen hänt kylaren har spruckit ca 80mm på vänstra gaveln, ska testa med läckage tätning men har inga större förhoppningar. Så jag är intresserad av om någon vet om dom som säljer kylare till vettiga priser. Detta gäller en 540iT-98. Som för övrigt var till salu. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Om du menar att du tänker slå i kylartätning i bilen så hoppas jag att ingen köper den bilen. En produkt som borde vara förbjuden. En kylare till en manuell är billigare än till en automat om jag inte minns fel när jag böt, och de är inte hutlöst dyra på BMW heller. Finns förmodligen även på mekonomen. Alternativet bildelsbasen, men kan ju vara ett vågspel ///MVH Hasso Länk |
| Jag har för mig att orginal kostar strax över 3.000:-. | |
|
Jag gav 4800:- för en kylare till min 540iA e39-96 på Bmw. Kändes lite smådyrt..... Mvh |
|
| Bytte min för 3 veckor sedan och betalade 4900 kr på Novation i Uppsala. | |
| Kolla tyska eBay. Finns mycket nya kylare till bra priser. | |
|
Hej 518, Bytte min i Januari (540iA-00), köpte den på Novation(BMW) i Uppsala, har för mig den kostade under 3000... Ring och kolla! Jag vart överraskad att den var billigare på BMW än någon annan stans. Hälsn/ Peter |
|
|
Min erfarenhet är att den är billigare på Mekonomen, jag betalade 4500:- för originalet, om jag hade kört på Mekonomen hade jag haft pengar över till expansionskärl o nya slangar.Har för mej att den låg under 3k men jag hade för bråttom. Så kolla först, finns ingen vits att dyrbetala för en sak som kvalitetsmässigt inte är bättre än den billigare, Kylarna i synnerhet i 540 verkar speciellt sopiga(internationellt känt problem) Om jag vore som du skulle jag passa på att byta expansionskärlet när du lika plockar ner kylet, det finns stor risk att det kommer att spricka det också. Ha de gott Forry Min bil Länk |
|
|
Tackar för svaren och NEJ jag skall inte slå kylartätning i kylaren, har Testat att repa med läkage tätning på utsidan tills jag har köpt en ny kylare, det var därför jag funderade på vart priserna var bäst. Skiljer det på automat och manuell kylare ? sitter oljekylet till lådan i kylaren. Mvh Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.