AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
659

Hjälp, liknar kalkavlagringar på motorn!

Skriver detta inlägg åt en kompis som precis har importerat en 330. Det var en kompis åt honom som var ner och hämtade bilen sen när han öppnade motorn var det vita avlagringar på hela motorn liknande kalkavlagringar som inte går bort med iaf vatten. Någon som vet vad detta kan vara?
tacksam för snabba svar
//Hampus
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
På min 323E21 som stått still i 1,5år utan att knappt användas har det bildas sådant. Det tyder på vad jag förstår att din kompis 330 har stått länge utan att ha blivit såld, utomhus och i varierande temperasturer.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Står aluminium ute i fuktig luft så blir det oxid på den. Farsans corvette stog ute i carporten under ett kapell under vintern och den har oxå den där tråkiga oxiden på all aluminium. Ta en trasa och torka bort det. Alu blir viserligen lite flammig iaf, men orkar man så är det bara plocka fram alu-polish och en massa timmar så är det fint igen.
ba
68
barrre
318is -94
Jag kan inte annat än att tipsa om denna GRYMMA tråd om polering av aluminium.

Länk

Kolla bilden längst ner så har ni ett mål... kommer ni halvvägs så blir det snyggt ändå ;)
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Oerhört läckert, men skulle i mina ögon bli överrenovering för en BMW!!

Jag letar fortfarande efter bra instruktioner för den ultimata renoveringen av aludetaljer så de ser exakt som nya ut, tex BMWs insug, ventilkåpa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.