|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Gummilisterna börjar torka på min gamla cab. Läste ett gammalt inlägg om paraffinolja. Vet någon något annat sätt? Snart BMW- Springbreak! | |
|
Parrafin olja är bättre än motorolja iaf:) Smartabs Vinylsheild funkar på allt gummi, lämnar en "torr" skyddad yta, är silikonfri etc. Här har du en bild där jag behandlat en halv framskräm på en passat. Länk mvh/ |
|
|
Snabbaste svaret i världshistorien! Toppen! Tack ! Fler tips emottages gärna! |
|
| mp-52 funkar också bra.lättarbetat.finns på maxi, coop forum... | |
|
Jösses! Här går det undan! MP-52 är det som man brukar använda för att få upp finshen på gamla möbler inte sant? Där brukat det ge en mycket bra och slitstark yta. Tränger det in i porerna på gummit? |
|
| stämmer bra det... | |
|
mp 52 är inte direkt att hänga i granen heller... Men iaf bättre än motor olja:) Oavsett vilket fabrikat ni väljer, så investera i en silikonfri produkte om inte lämnar en fet yta, då dem bara drar åt sig damm, samt sakta men säkert förstör gummit.. MVH/ |
|
|
Nicklas ! varför fungerar inte mp-52? |
|
|
Tack för svaret! |
|
| Glycerin fungerar även bra. Mjukar upp och skyddar. | |
|
silikon förstör väl inte eller..? niklasO jag vet inte faktist.., förklara varför det skulle göra det.. de flesta är väldigt negativa till silikon i bilvårdsprodukter spec när det gäller vax... då för att silikonet skulle göra det vldgt mkt svårare vid ev omlackning. betyder ju iprincip att silikonet ger ett överlägset skydd om det är så svårt att få bort?! pröva motorolja.,bättre än autosmart iaf;) who´s the man? |
|
|
tack för svaret.. men det var lite för fackmannamässigt för att jag skulle förstå- är ju inte proffs;) who´s the man? |
|
|
dicka o MP52 var kanon på min gamla kärra! Lättjobbat rent och snyggt.Perfekt på plastytorna. MLindqvist Glycerin gjorde gummidelarna riktigt trevliga. Tack för tipsen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.