AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
883

problem efter motorbyte. m102 i e34

53
126
535 NOS
545it -88
750 -95

har lyckats att få igång på motorn efter mycke strul.
har en 745 m102 motor i min 535 e34 men har problem kvar med elen.
bilen går, men den får på tok för mycke soppa, har kopplat i elen från den nya motorn som är l-jetronic, och ska ha ihop det med bilens motronic 2.
har sökt och letat efter folk som gjort det samma men bara fått förklaringar om l-jetronic - motronic.
det jag gjort med elen för och få den att fungera är.
-byglat mellan en kabel mellan den gul-svarta kabeln vid motorkontakten.
den gröna kabeln vid den trepoliga kontakten vid styrboxen har jag satt en knapp med ström på. och sen en ström t tändspolen.
Men, nu måste jag ju få igång på allt annat, som lmm, trottelgivare tempgivare kallstart, tomgång osv allt som behövs för att bilen ska bli och gå bra.
så det jag behöver veta är vilken kabel som ska till vilken, mellan kontakten som annars går till säkringsboxen på l-jetronic, till bilens runda motronic2 motorkontakt. vilken färg som ska till vilken.
hoppas att det finns någon som gjort samma sak eller bara är duktigare än mig.tackar för alla tips och råd.
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Det ska inte inverka på motorns funktion hur du kopplar in L-jetronic boxen till bilens övriga el system.
Det verkar som du inte har allt på motorn 100% kopplat än..
53
126
535 NOS
545it -88
750 -95

nej jag vet inte vad jag kan ha missat isf, den blir tex och gå som en påse nötter när jag kopplar in lmm.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.