AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
12.434

Splitterny bil : Hur tvätta & vad mer att fixa?

Sida 2 av 2
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Varsågod det var så lite så. Vi ska bistå våra trupper utomlands:)

Vad lustigt, Jag var precis på BMW i Solna och vad hade de kommit med för ny piffig liten produkt om inte Artikelnummer 83120392838 Kådaborttagning som jag var tvungen att köpa för att prova i sommar:)

Allt som hamnar på lacken går att ta bort, om inte annat går det att lacka om:)

Vad åker du för vagn aion?

Mvh
Asken
sweet: Valborg idag och det ska bli 23 grader ute, så det blir till att grilla med några kompisar =)

Ja det är verkligen himla bra med hjälp när man är utomlands eftersom det annars är lite svårt att få hjälp som man kan lita på. Det mesta handlar om att kapa åt sig pengar här nere...

Jag kör en Lexus IS 220d Executive i mörkblå metallic och beige (ivory) läder innuti från mars 2007. Det är kanon! Fast jag vet ju att det här egentligen är ett bmw-forum... hmm... Jag hade tänkt köpa BMW eller Mercedes först, men så testkörde jag Lexus och föll för den. Dessutom är det ju roligt att ha en bil som inte är så vanlig :) Men efter det inte fullt så trevliga servicen här nere och otrevliga personer på kontoret i Malmö, så vet jag inte om det blir fler Lexus... Hade annars tänkt uppgradera den här om 2-3 år till LS... Men det blir nog BMW eller Mercedes, om deras service är bättre :)
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Lexus kommer i topp i de flesta undersökningar när det gäller service så där har du inget att oroa dig för. Jag fyndade precis en sprillans VW Passat... Jag har inte riktigt samma tur för VAG har skittaskigt rykte. ABG Persson i Uppsala fick jag dock stort förtroende av. :)

Jo Lexus ska ju ha bra service är det sagt, men de är rätt otrevliga och gnidna på verkstaden i Antwerpen och bemötandet på kontoret i Malmö vet jag inte vad jag ska tycka om - första gången var killen som jobbade den dagen jättetrevlig och tillmötesgående, men när jag kom dit andra gången var de riktigt otrevliga och spydiga... De måste ju ha sett att jag kom med en Lexus IS men ändå var de otrevliga och behandlade mig som något katten dragit in. Det är konstigt att man köper en bil av dem, även om det är i ett annat land, och så är de otrevliga och nedlåtande när man har frågor.

Måste man ha kostym och vara man för att få ett vettigt bemötande? Jaja.... så Lexus service är säkert bra men bemötandet beror på hur du ser ut och om du är man eller kvinna. Skitlöjligt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
aion: Det du just skrev var just den sanning jag letade efter vad det gäller Lexus. Från en Lexusägare inifrån så att säga.

Det vettiga ser man utifrån mig som en BMWägare inifrån.

Vad du kan göra är att vänligt och bestämt skriva ett brev till VDn och fast berätta att du inte kommer att köpa någon mer Lexus beroende på hur just du upplever att du blivit behandlad:)

Mvh
Asken
som inte testat hur det är att bli bemött i kjol för han har nog för håriga ben:)
ja min mamma sa precis samma sak, att jag skulle skriva ett vänligt men bestämt brev om saken till huvudkontoret i Japan. Bemötandet förtog ju lite av det roliga att köpa ny bil. Å det är min första bil så det var lite extra trist. När man läser på Wikipedia om Lexus verkar det som hela idén för Lexus i Japan är att erövra världen med god service och fantastiskt bemötande - man kan väl säga att det totalt falerade i det här fallet... De kommer aldrig att kunna konkurrera med BMW, Mercedes och Audi i det långa loppet om de bemöter folk så. Det räcker inte med god kvalitet för att få ett segment av marknaden bland de bilarna....

*lol* @ "för håriga ben för kjol"
men du vet de flesta flickor rakar ju eller vaxar benen, så jag tror säkert att du skulle kunna fixa det *haha* :D

vonnes PAS-behandling gjorde under med bilen!
Idag blir det första tvätten och jag hoppas allt är ok efter det, så jag inte hittar något trist.

Plötsligt blev det roligt att ha en ny bil :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.