|
|
|
|---|---|
| Har ett problem: Har hittat mina drömfälgar som har dimentionerna 8,5*18 fram och 9,5*18 bak. Fram är det inga problem där monterar jag 235/40-18 men bak?? Någon som vet om det funkar att montera 265/35-18 bak. Har hört att det kan skrapa i med 265/30-19. Men i.o.m valet av 18" isället för 19" undrar jag om det kanske fungerar ändå utan skrap? Jag har en E46 325i-01 Lim. Kanske funkar på en coupè men jag undrar hur det funkar på en sedan? Hjulhusen bak är väl aningen större på coupèn? Tacksam för visa kommentarer eller ännu bättre om någon faktiskt kör med dessa dimentioner?? | |
|
finns många trådar angående detta. handlar mycket om offset. många lyckas med et45 på 265 30 19 bak på sedaner. |
|
|
Tack för svaret stoffe! et är 45 på de fälgarna jag ska ha så då borde det ju funka. Har 245/40-17 nu på org. M-fälg M68. Dessa har et 50 vilket innebär att Fälgen "kommer ut" 0,5 cm med et 45 och det ska inte vara något problem tycker jag. Då återstår ju bara att se att de 1,5 cm som är kvar att "trycka in" (265 mot tidigare 245= 2 cm att "trolla bort") får plats innåt. Någon mer som har kommentar ang. detta. Eller kanske någon som faktiskt kör med dessa dimentioner?? Tacksam för ytterligare visdomsord.... Mailade med en kille på stylabilen.se och han trodde att jag skulle få jobba med skärmarna en aning om jag skulle montera 19". Eftersom 19" aldrig varit aktuellt frågar jag specifikt efter erfarenheter eller kunskap ang. 18"... |
|
|
csl fälgar? e46fanatics har väldigt många som pratat om dom fälgarna med samma mått. både 18 och 19 med 265 bak funkar på sedaner, men man behöver nog valsa skärmkanterna så vitt jag förstått. |
|
|
Du e klippsk du stoffe! Försökte att inte röja vilken fälg det var men JA, det är csl fälgen från e46fanatics. Har varit inne o kollat trådar på den sidan men hittar inget ang just 18" på sedan. Många diskuterar 265/30-19 bak vilket ger en större omkrets än 265/35-18 därför undrar jag om det kanske funkar med 18" utan att behöva bearbeta skärmarna. Tycker 19" ser "för mycket ut" på sedan men det funkar grymt bra utseendemässigt på coupè. Tacksam för ytterligare kommentarer Missförstå mig inte stoffe. Är väldigt tacksam för dina svar men vill ha mer info. Pallar inte beställa fälgar från andra sidan klotet och en frakt på 320 dollar om sen inte fälgarna med däck passar.. |
|
|
hahaha ingen fara=9 tycker mig ha sett snack om 18 tummare också, men varför vill du inte valsa skärmarna? har iaf inget bättre svar. funkar gör det, men kanske inte utan valsning. |
|
|
Vill o vill. Klart jag kan göra det om det behövs men det är ju ett mått innåt som ska passa också. Lite jobbigare att bredda inne i hjulhusen. Som sagt, jag tror inte att det är några problem utåt eftersom den tilltänkta fälgen bara sticker ut 5 mm mer än den gamla, problemet är nog innåt. Sedanen har (tror jag) mindre hjulhus bak än coupèn. Kan ställa två frågor här: 1: Är det någon som kör 18" fälg med ET 45 som inte behövt valsa skärmar? (tror iof inte att det behövs med bara 5mm utåt mot orginal ET 50) 2:Är det någon som kör 265/35-18 bak med högre ET än 45? |
|
| men varför skulle en 18 tums fälg med samma et mått ställa till det invändigt när inte en 19 tums fälg gör det? för dom har ju bara haft problem med dom yttre hjulhusen så att säga. så tolkar jag det. det lär funka guld ska du se! | |
|
Jo. Så har jag också tolkat det. Men dom pratar coupèr hela tiden och dom har större hjulhus bak än sedan. Och i.o.m att ett däck med 265/35-18 är "mindre" i omkrets vilket också gör däcket "lägre" än 19" däcken med 265/30-19 (skulle inte tro att BMW skulle rekomendera 19":arna) undrar jag om man klarar sig utan bearbetning av skärmarna. De som valsat skärmarna kör ju med 19". Håller med stoffe.....kanske inte behöver oroa mig så mycket innåt, men har fortfarande inte fått klart för mig om 18":arna inte slår i skärmen i ytterkant. Eftersom det bara skiljer 5mm i ET så tror jag ju att det borde funka men om 19":arna slår i kanske 18":arna gör det också...de har ju samma ET. Förstår du min undran? Tack för en bra och givande diskusion.. |
|
|
Mialade med lev. för fälgarna jag ska ha. 255/35-18 är bäst enl. lev. till sedan. M.V.H |
|
|
Hej Denilson o Stoffe! Tänkte ni kanske kan hjälpa mig lite gran. Är nämligen så här att jag har exakt dem däcken o fälgarna ni pratar om fast jag har en Bmw 330 ci med M-paket års-02 (E46). Så har jag förstått det hela, eftersom jag har en coupe så ska det funka med 265 utan problem, eller ? Tack i förhand Khaless |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.