AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.776

Yocoair - OK på skinnklädsel mm?

Hej!
Har en bil som luktar rök. Köpte Yocoair dyna och spray som vissa har rekommenderat på detta forum. Någon påstod att det gav fläckar på plast.
Är det någon som vet om även skinnklädsel blir fläckig?
Är annars ganska sugen på att spraya och torka på det mesta i bilen men om det blir fläckigt lär man ju stå där med ångest sedan.

Alla användartips välkomnas.

Tack!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Inga problem.
Spraya på du utav bara hvete, låt det sedan verka ett tag och sedan får du rengöra skinnet bara. Fläckarna sätter sig inte så värst mycket. Dessutom sitter inte röken så mycket i just skinnklädseln utan mer i tyget i taket, stolparna, golvet osv...

Spraya i flera omgångar och låt det yra runt inne i bilen.

Du kan även spraya ner i luftintagen (utanför bilen alltså) och ha fläkten på full blås så får du en jämn fördelning i hela bilen.

Lägg dynorna tex under varje stol vid fotutblåsen för bakpassagerarnas fötter, där sitter/ligger de bra samt syns inte.

*BAWORAK*
Tack, jag ska prova detta.
Vad ska jag använda för att "rengöra skinnet"?

Hängde en dyna i backspegeln men det ser ju inte direkt coolt ut så det är nog bättre att ha dem under stolarna som du säger.

Ska bli intressant att se om detta "mirakelmedel" funkar.
Skinnet rengör du med skinnrengöringsmedel, exempelvis från BMW, LeatherMaster eller min favorit - Gliptone (som dock kan vara lurig att få tag på).

Förbered dig även på att behöva rengöra all vinyl och plast i bilen.

Alternativt så provar du först med dynan i några dagar för att se om den ger resultat, innan du börjar spraya ned hela bilen.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Thanx!
Medlet fungerar tyvärr inte speciellt bra, har testat det.

Enda som funkar om man inte har mkt tid att tvätta och vädra ur lukten är antingen en vapoortek maskin, eller en ozon maskin.

MVH/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.