|
|
|
|---|---|
Vantage |
Satt och slöläste på forumet nyss och hamnade i denna tråd Erfarenheter av Dieseltrimning: Mehrleistung och andra Där läste jag en Effektberäknings Formel som Flåklypa levererade... P2=P1+(V2/V1)^3 ( Nödvändig HK = orginal HK + (önskad toppfart/orginal toppfart) upphöjt till 3.) Nyfiket prövade jag formeln som sin helhet mot min 325:as data. Alltså detta.... Original Hkr = 192 Original Toppfart = 230 Önskad Toppfart = 300 Svar: Nödvändig Hkr = 194,21 ????????????????? Slutsats: Billigt trim för att nå 300 Km/h eller fel i formel ??? Vantage |
|
Japp det räcker med ett chip för att få upp en 325 i 300km/h!! Troligtvis så ska det vara ett * istället för + /// Kristian |
|
|
man skall pluttificera... inte plussa... åsså är det mer "fysikaliskt" att exponenten skall vara 2 och inte 3 Ta du å testa ; P2=P1·(V2/V1)^3 ( Nödvändig HK = orginal HK + (önskad toppfart/orginal toppfart) upphöjt till 3.) även om en enhets/energi-betraktelse helst ser en 2'a fysikern |
|
Vantage |
Tackar för svaren...:-))) "hfw" håller med dej ang enhets/energi-betraktelsen ska vara 2 istället för 3. Låter orimligt med mitt ex ovan med 3 då detta ger 426 istället för 2 då detta ger 326 som låter mer trovärdigt hehehehe Annars var det en kul grej med formeln och tack till "Flåklypa" som gav oss "vetgiriga" nå´t att leka med ;-)) Vantage |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.