|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
| Mer reklam, nej tack! | |
|
Jag tycker också det är störande, men jag har märkt att fenomenet dyker upp på fler och fler ställen så det verkar ju finnas bra med kulor i det. Men jag håller med dom som tycker att det kanske går att få in dessa pengar på något annat sätt. Höja PRO priset och då slippa annonserna tycker jag verkar vara en lysande idé. Var PRO förra året men fann det omständigt att logga in. Jag läste och skrev det jag ville ändå. Nu skulle jag alltid gör det, om jag slapp anonnserna. (jag vet att man kan spara lösen men det undviker jag av princip). Kanske begräns sökmöjligheter eller liknande för icke PRO medlemmar. Jag tror att dom flesta här är "beroende" varför inte utnytja det..... ;-) PeterB Länk |
|
|
Men vad är det för "fel" på min dator eftersom jag inte kan se dessa förhatliga understrykningar? Jag provade med min bärbara också och det är likadant där. Jag kollade på tråden som programmer länkade till tidigare men kunde inte hitta något. Jag kör med Norton med det gör väl många av er andra också... Jag är glad att jag slipper detta men tycker inte om att jag inte vet varför... "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
kilroy |
Frånsett det principiellt tveksamma i att lägga in reklam i medlemsproducerade inlägg så störs inte jag av reklamen. För att driva sajten behövs självfallet pengar. Däremot kan man kanske spekulera i att AP har svårt att "fylla ut kostymen" ekonomiskt med det upplägg man har idag. Det är nog ingen alltför vild gissning om man påstår att det går att driva AP med mindre kostnader om man använder sig av ett annat tekniskt upplägg. Det skulle ju naturligtvis innebära ett delvis annorlunda AP...men inget säger att forumet skulle bli sämre. Jagar man kostnader (eller intäkter) så kommer man ju för eller senare till en punkt då man måste fråga sig om den nuvarande strukturen och forumupplägget är det mest optimala. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Alla tycker att Pro priset borde höjas, men när det väl kommer till kritan är det få som vill betala för ett pro-medlemskap. För redan med dagens låga Pro avgift var det inte allt för många som var villiga att betala för medlemskapet. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Men tidigare gav ju inte PRO så mycket igentligen. Jag menar möjligheterna att gör dom sakerna som man fick i och med PRO kan man få gratis på många ställe. Men om man skulle slippa reklam också så tror jag intesset ökar. Man skulle till och med kunna ta in mer reklam igentligen. Bara man kan slippa det som PRO. lr..... Det vore spännade att höra hur många medlemmar vi är och hur många som var PRO när det inta var fritt, %? PeterB Länk |
|
|
Fattar inte varför det är så störande?.Läs vad Kalle Hansen skriver,då fattar man bättre vad det handlar om. BMW e lag |
|
|
Nu kan jag inte se några understrukna ord längre,har dom tagit bort detta tro`?? BMW e lag |
|
|
Vi har beslutat att ta bort IntelliTXT helt och hållet, då det inte genererade pengar som stod i relation till hur mycket exponering reklamen fick. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det tackar vi för. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Tycker det är ganska uppenbart att Autopower erbjuder något unikt, annars hade sidan aldrig varit så populär. Må hända att Andreas Lövgren inte vill läsa APs reportage, uppenbarligen är det några tusen andra som vill det. De som jobbar med sajten har avsatt massor med tid åt utveckling och författande under alla dessa år, så vad har det för relevans att det är gratis att låna provbilar? Tid är pengar hur man än vrider och vänder på det. Precis som större sajter som Lunarstorm som i ännu högre grad bygger på medlemmarnas aktivitet måste se till att få det att gå runt ekonomiskt. Var inte heller så förtjust av detta IntelliTXT men jag hoppas att ni får lite mer snurr på annonseringen så det blir lite lönsamhet i det hela. /Olof |
|
|
Olof, det är väl ingen som förnekar engagemanget hos AP crew. Men oavsett engagemang så måste forumet erbjuda något extra för att få medlemmar. En betalande medlem måste få ut så mycket att det är värt de extra pengarna - förutom några eldsjälar som betalar ändå för att stödja verksamheten Det är inte så enkelt som att bara höja pristet lite, det kan i själva verket minska intäkterna, om inte priste står i relation till vad osm erbjuds. Att slänga in lite mer reklam för att öka intäkter kan också få motsatt verkan. Jag tycker forumet är kanon som det är nu, ren design med bra funktioner (förutom frånvaron av edit-funktionen då :-) ) med lagom mängd reklam som ändå är relevenat för besökaren. Går det inte att driva sajten med nuvarande intäkter så är det som kilroy skriver ovan; något som kanske måste offras, läggas till eller ändras. Även om det kanske inte är "fair" så är det de marknadsekonomiska lagarna som råder. Bra beslut att ta bort intelliTXT! |
|
|
Ett bra beslut av Autopower! Tackar! Jag hoppas det löser sig finansiellt ändå. Jag kommer iaf fortsätta stödja siten i form av PRO-medlemskap och jag hoppas fler gör det samma. Crew gör ett fantastiskt jobb och jag saknar faktiskt inga funktioner! |
|
|
Bones, påpekade bara det tydligen inte helt uppenbara i att kostnader inte bara är inköp eller hyra utan även missade inkomster, för en som snabbt ville dömma ut. Bestrider inte det du säger alls :) /Olof |
|
|
Tackar och bockar oxå för det korta besöket av IntelliTXT.. Jag tyckte inte den var helt inteligent. För länger mitt medlemskap så fort det fria tar slut. PeterB Länk |
|
|
Ja jag med,vill stötta AP med ett Powermedlemskap senare. BMW e lag |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.