|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Mig stör det inte då jag inte hade noterat dem förrän jag såg den här tråden. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Någon form av ekonomisk redovisning tycker jag rimligtvis borde presenteras för att motivera ännu mer reklam. Forum som Zatzy och rejsa.nu klarar sig ganska bra utan att ha den mängd reklam som Autopower har, de har dessutom gratis annonsering. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
jag har inte heller sett dom förren jag såg tråden igår, stör absolut inget om det inte blir mycket mer än det är nu, det är ju inte presis som andra sidor där det e 90% reklam, jag tycker det här var i sann ap anda, små diskreta sätt o lägga in det. inga stoora blinkande reklam saker överallt.. det enda som retar lite är väll att det inte e alltid beemer det handlar om på reklamen, snyggt gjort ap! never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience. |
|
|
Nej tack! Om AP vill ha in mer pengar kan säkert riktade aktioner som när servern byttes för länge sedan fungera igen. Det finns redan mkt banners på AP nu och detta är som jag ser det ett steg ut på "the slippery slope", dvs vad kommer sedan, några bröst? Höj pris på medlemsskap/annons isf, jag tror de flesta skulle se att dessa pengar är intjänade många gånger om pga all utmärkt service man får via AP. Hur mkt pengar har man inte tjänat egentligen på alla goda råd? Matthias |
|
|
Johan Tryggvesson, Jag kan tycka att du efter mer än 1 700 gjorda inlägg borde ha märkt att AutoPower.se är ganska mycket mer än bara ett forum, även om forumet är en viktig del av sajten. Inget ont om Zatzy och Rejsa, men det är viss skillnad på att under tio år utveckla en sajt späckad med information, provkörningar, guider, annonsmarknad, bloggar, galleri, eget forum och så vidare - jämfört med att regga en domän, köpa webhotell hos b-one för 19:- i månaden, och smacka upp ett phpBB- forum (vilket är den billigaste lösningen, både Rejsa och Zatzy ligger mig veterligen någonstans mittemellan). Din jämförelse haltar på samtliga punkter och jag kan inte se det rimliga i att publicera en "ekonomisk redovisning". AutoPower är ingen välgörenhet, ingen ideell verksamhet, och har heller aldrig utgett sig för att vara det. Matthias, Jag önskar verkligen att det vore så enkelt som du beskriver - att det räckte med att höja avgifterna för annonser och medlemsskap, så skulle vi kunna plocka bort alla annonser. Verkligheten ser emellertid helt annorlunda ut, vilket vi upprepade gånger fått erfara. Du behöver emellertid inte oroa dig för att AutoPower skall smetas ned med porr-reklam, nakna brudar eller annat olämpligt material. Jag tycker för övrigt att paralellen mellan IntelliTXT och nakna bröst är extremt långsökt. I övrigt hoppas jag att du, oavsett annonser, fortsätter att ha glädje av AutoPower och fortsätter spara pengar :-) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Fränt, skulle vara en jingel oxå. | |
|
Antingen är jag blind eller så har jag en drömdator för jag kan inte se några understrukna ord någonstans. Inte ens i de trådarna som det länkades till först. Men jag är inte ledsen för det :D "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Kalle: Nu måste du vidareutveckla ditt resonemang en aning för jag missar i alla fall vad det är som gör att Autopower nödvändigtvis är så mycket dyrare att driva än motsvarande entusiastforum. Provkörningar - Låna bilar gratis av BMW kostar knappast några större summor. För egen del kan ni skippa dem totalt för om jag vill läsa okritiska hyllningar av BMW skrivna med låg journalistisk kvalitet kan jag lika gärna läsa Auto Motor & Sport Annonsmarknaden drar in pengar till siten och borde ju rimligtvis knappast vara en kostnad i den meningen. Bloggarna och galleriet skrivs och underhålls av användarna och torde inte heller vara någon större kostandsbärare. Utveckling av kod, servrar och bandbredd förstår jag att det kostar men innehållet - det allra viktigaste - står ju användarna för. Något som jag tycker Autopower måste vara medvetna om är att siten är INGENTING utan sina användare. Lite mer ödmjukhet från siten skulle nog inte skada. Ju mer annonser, spam och medlemskap det blir ju mer urvattnas sitens egentliga syfte. Att vara en chosefri källa till informationsutbyte mellan BMW entusiaster. Utan dessa entusiaster är siten ingenting. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
" Du behöver emellertid inte oroa dig för att AutoPower skall smetas ned med porr-reklam, nakna brudar " Jag ser i vilketfall hellre på lite nakna brudar än, annonser på Fiat,SAAB, och annat skräp! =) Inget illa menat! ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
"Lövet", Jag skriver inte att AutoPower "nödvändigtvis är dyrare att driva än andra entusiastsajter" - det är din tolkning. Sannolikt har vi bara annorlunda ambitioner jämfört med de andra nämnda sajterna, eller så får de in mer pengar via sina betalande företagsannonsörer. Zatzy exempelvis har ju enligt vad jag förstått ett nära samarbete med Getaway In Stockholm- filmarna, det kan säkert ge några kronor, etc. Det är inte min sak att spekulera i, och inte heller speciellt relevant. Diskussionen gäller inte AutoPowers ekonomi, utan ett nytt annonsformat vi provar. För inte allt för många inlägg sedan klargjorde jag att vi gärna vill ha era åsikter, och att vi kommer att ta bort IntelliTXT ifall "alla" tycker att det förstör forumet. Likväl efterfrågar du "mer ödmjukhet". Utveckla gärna i vilket avseende du tycker att ödmjukhet saknas. Vi är fullt införstådda med att AutoPower till stor del bygger på medlemsproducerat material och att våra medlemar är den viktigaste resursen vi har, det kan jag inte dra mig till minnes att jag någonsin bestritt. Annonsmarknaden är helt gratis sedan i början av April, så därifrån får vi inte in några pengar för närvarande. Om man skall hårddra det så är jag personligen ganska säker på att de allra flesta besökarna kan tänka sig att se två understrukna ord per tråd i forumet, i utbyte mot gratis annonser. Det hade varit en annan sak om man fick upp en fet pop-up med porr-reklam varje gång man gick in i en ny tråd. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle: Du säger två länkar per tråd, Tommie säger två länkar per sida men inget av detta verkar stämma. Var inne på denna tråd Länk och i det 3:e inlägget finns en länk och i det nästföljande inlägget 3 st länkar. Om det enbart varit understrukna ord och det krävdes ett "klick" på dessa för att något skulle hända så är det en sak men iom att det räcker att muspekaren är i närheten för att ett litet fönster ska ploppa upp så är det direkt störande. ___ //Ulf |
|
|
Understrykningarna stör mig inte och jag behöver inte sitta och vevla med mus-peken över hela skärmen, funkar bra med tab och pil... Och ett bra reklam-alternativ jämfört med popups. Får AP in stålar för driften etc. är det ju prima. Som jag säger till kollegorna; är ni en del av lösningen eller en del av problemet... =)) Skoja ba! I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Ulf, Det verkar råda oklarhet angående hur många länkar per sida som dyker upp. Jag skrev dock fel med två länkar per tråd - det är förstås per sida som gäller, men frågan är hur många. Nu verkar dock relevansen vara lite bättre, sånär som på Nissan-annonsen. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
"Om man skall hårddra det så är jag personligen ganska säker på att de allra flesta besökarna kan tänka sig att se två understrukna ord per tråd i forumet, i utbyte mot gratis annonser." Är det verkligen en majoritet som tycker det? Själv skulle jag gärna se att annonserna faktiskt blev dyrare (de utgör ju ändå en mycket liten del av kostnaderna vid en försäljning) mot att siten blev fri från reklam (så långt som möjligt) Jag kan väl knappast vara ensam om att tycka det? MVH //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Kalle > Jag tycker inte min jämförelse haltar på någon punkt. De forumen jag räknade upp fungerar på ungefär samma vis som Autopower gör, användarna står för merparten av webbplatsens innehåll. Autopower som forum är tekniskt ganska ålderdomligt och saknar många av användarna efterfrågade funktioner. Skall man ta betalt för en tjänst bör den rimligtvis erbjuda något mer än tillgängliga gratistjänster, speciellt då tjänsten bygger på material som skapats av användare av tjänsten. Missförstå mig rätt, jag tycker fortfarande Autpower är bra forum (om än med ett kyligare klimat än "förr"), men det börjar bli lite mycket reklam och betaltjänst över det utan för den skull erbjuda särskilt mycket mer än tidigare. När man dessutom börjar blanda in reklam i webbplatsens största värdekälla, forumet, då tycker jag man är ute på djupt vatten. Pro tjänsten tycker jag är en ypperlig idé, likaså att ta betalt för annonseringen, men någonstans måste det räcka. Är syftet att bedriva en vinstgenererande verksamhet fullt ut så är det verkligen inget fel med det men då tycker jag de som bidrar med innehållet ska få veta det. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Jag betalar gärna mer för att slippa reklam och jag förstår inte varför annonseringen ska vara någon välgörenhet. Det är rätt många som annonserar här ändå. Jag förstår mycket väl att Autopower vill ha inkomster, med all rätt, och reklam i all ära är ett sätt att få in pengar. Men jag tycker att reklamen börjar gå över gränsen till vad som är ok. Det finns knappt en millimeter av tom yta och eftersom det fria utrymmet är förbrukat börjas det snyltas i utrymmet för det verkliga innehållet vilket är störande i mina ögon. Nej, ta betalt för annonser istället och försök få att bli PowerUser istället. Om det är svårt att motivera folk att betala för att bli PU så kan man väl försöka få rabatter (som tidigare nämts någonstans) eller andra erbjudanden till följd av medlemskapet. Ni kan ju t.ex. ha det som krav från annonsörerna att de som annonserar ger en viss % i rabatt till PowerUsers istället för att ta betalt per klick. Bara mina tankar... Men klottra på om ni måste. |
|
|
Jag håller med Andreas Löfgren och Tryggve i att det nog potentiellt kan vara lite farligt att "smyga" in reklam i det användargenererade innehållet. Jag tror att det finns en hel del förståelse för banners idag (även om autopower faktiskt har ovanligt många...), men att däremot "manipulera" innehållet tror jag man har betydligt lägre tolerans för. Med tanke på sajtens storlek borde det inte vara några problem att dra runt den endast med hjälp av banner annonsering. Kanske är det läge att träffa en mediebyrå för råd? Modellen att locka fler till pro-medlemskap bör också vara något att tänka på genom att "låsa in" mer material. |
|
|
Kalle: "Likväl efterfrågar du "mer ödmjukhet". Utveckla gärna i vilket avseende du tycker att ödmjukhet saknas." Det jag menar uttrycktes väldigt bra av Tryggve. Autopower erbjuder inte något unikt i sig som sida räknat. (edit saknas, bildhosting osv finns inte alls) Det som gör siten unik är att de användare som finns är väldigt trevliga och kunniga. Att då som site ta betalt för en massa tjänster som är gratis på många forum (annonser, bloggar) , dränka siten i banners och dessutom peta in smygreklam i inläggen (som enligt mig är heligt) då får åtminstone jag känslan av att Autopower crew försöker "casha in". Ödmjukhet här menas att crew hela tiden ska försöka hålla i minnet att det är användarna som gör denna site speciell, inte koden i sig. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Tack igen för alla synpunkter! Det är viktigt att vi har den här debatten, tycker jag. Johan Tryggvesson, Jag förstår dina synpunkter lite bättre nu när du tydliggjort dem. Acey, Det var inte vår avsikt att smyga in reklam. Jag håller fullständigt med dig om att det är känsligt att "fippla" med användargenererat material så som IntelliTXT gör. Jag håller även med om att det bör gå att få sajten att gå runt enbart med annonsering/banners som inte inkräktar på det användargenererade materialet - det är mitt jobb att se till att så sker, och vi ligger ännu i uppstartsskedet. Följaktligen kan vi i nuläget inte blunda för en intäktsmöjlighet i likhet med den IntelliTX utlovar. Hur utfallet blir konkret återstår att se. Andreas/Lövet, Bildhosting finns i galleriet och i bloggarna - man får ladda upp hur många bilder man vill på sin bil, och i bloggen får man ladda upp obegränsat med bilder på vadhelst man önskar. Vi tar för närvarande inte betalt för något av detta, vilket jag tidigare poängterat. Editfunktion i forumet är tills vidare avstängd, då vi tror att det hjälper till att hålla diskussionerna städade. Funktionen i sig är inte speciellt svår att implementera, och det är inte omöjligt att så kommer att ske i framtiden, i någon utsträckning. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Mycket störande. Ta bort det, tack. /Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.