AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.034

Reklam i inläggen?

Sida 3 av 5
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Ta bort skräpet...högst irriterande! =(

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Tack för alla synpunkter! Bones' förslag om att dölja annonserna för PRO-medlemmar var mycket bra. Just nu så är ju alla användare PRO-användare, så då faller nyttan bort :) Det kan dock komma att bli aktuellt framöver, när PRO-medlemsskapen återigen kommer att börja kosta pengar.

Jag håller med om att relevansen i annonserna hittils har varit mycket tveksam - ett problem som vi, om vi bestämmer oss för att fortsätta med IntelliTXT, får ta upp med leverantören av tjänsten. Givetvis vill vi endast att relevant material skall dyka upp. Honda- annonser är av ytterst begränsat intresse för merparten av oss som läser forumet!

Värt att ta i beaktning för alla er som rakt upp och ned sågar annonserna och dömer ut det som "skit" är följande:

IntelliTXT är inget som vi lagt ut på sajten för att vi tycker att det är coolt/snyggt, och inte heller i första hand för att förbättra funktionaliteten. Det är helt enkelt ett sätt för oss att få in pengar så att vi kan fortsätta ha råd att hålla servrarna vid liv, ha en driftsäker lina och framförallt kunna ha möjlighet att vidareutveckla och förbättra AutoPower.se för ER skull. Helst skulle vi slippa ha annonser över huvudtaget, men intäkterna från PowerBörsen och Pro-medlemsskapen räckte inte på långa vägar till för att hålla AutoPower levande.

Fortsätt att testa, fundera och kommentera!

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Stör mig inte ett smack. Kan det generara pengar till AP så att AP kanske kan öka bandbredden eller på annat vis snabba upp nedladdningen av informationen för oss användare så låt det vara kvar.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Jag tycker det ska bort men förstår samtidigt att det behövs pengar till sidan. Tycker själv att det är lite trögt om kvällarna på sidan så mer pengar till kraftfullare servrar och lina behövs säkert.

Är själv betalande PRO-medlem och tycker fler borde bli de. 185:-/år är ingen stor kostnad för allt de man får från sidan. Ju fler vi är ju bättre blir de och så kanske vi kan slippa störande reklam.
JP
156
JPB
728iA - 99
Stör mig inte så mycket. Kan det ge bättre serverkapacitet är det väl ingen fara. Man får ändå väldigt mycket gratis här ändå... Hur fungerar detta egentligen? Räcker det med att skriva Nissan

(får se om det blev en länk...)

//J
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Självklart ska Autopower's crew kunna driva siten utan att stoppa in egna pengar så jag förstår reklamen men att lägga in den i texten tycker jag fortfarande är störande... som nåt irriterande myggbett som kliar ungefär...

Ta bort, bort, bort, innan jag blir vansinnig! ;)

Jag accepterar 'viruset' om det försvinner för PRO-medlemmar som ändå har gjort rätt för sig :P
Visa användare
561
Travel-In-Style
330iAT -02
M3 Coupé -01
540iAT xDr -23
Extremt störigt.

Johan i Lund

Sechs macht Spass.

Coupén: Länk
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag instämmer i klagokören, tycker det är ganska störande.

Mvh Johan
De
163
Devva
520i -89 E34
För mig stör IntelliTXT ett annars så rent och snyggt forum, vill jag spana in annonser använder jag mig av powerbörsen eller andra siter.
Men visst är det så att det går att leva med ifall det skulle komma att bli en nödvändighet ur ekonomisk synpunkt.

//Devva
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Mig gör det inget, två ord är väl inget att bråka om. Går det till sajtens överlevnad är jag för det.

///BMW - Was sonst!
Inget som stör mig särskilt mycket. Har sett mycket värre varianter på andra forum där det ä markerade ord i vart och vartannat inlägg.
För min del kan det vara kvar om det hjälper till att göra siten bättre i det långa loppet.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Se gärna till att dra ut ett påminnelsemail när de 3 gratismånaderna går ut 2 gånger så alla Promedlemmar pröjsar beroendet siten framkallar, suveränt beroende förresten och så billigt, dygnet runt:)
Mvh
Asken
Som hellre försöker skriva intelligent text än klickar på det:)
Gemini__
Blev grymt irriterad över detta till en början =) Men är det lukrativt för autopower.se så kanske det är något man kan acceptera ändå.

Mvh:
Thomas
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Bort bort bort....
__
260
__MiCkE__
750iA -89
om några veckor tänker ni inte det där mer .. haha

MVH
Micke
Paap Reeder
... jag är en sur gammal gubbe och mig stör det inte ... för det skulle inte falla mig in att pilla med musen på strecken ...

En gång har jag klickat på en reklam under alla dessa år jag haft PC (sedan -1993) och det var på "Stop 1" streamern.

Det resulterade i att jag köpte 2 odugliga hankook- däck ... så nåe mer klickande blir det int´!

MVH /// Paap R
Visa användare
641
Håkan02
BMW 523i Touring 1999
BMW 320i Touring M 2005
BMW 2002 1975
BMW 2002 tii 1973
BMW 2002 1973
BMWCS #652
Eftersom vi åker ett stilledande bilmärke så får gärna sidan vara dessamma.

INGEN REKLAM!!

//Håkan
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Finns det ingen som har kontakter och kan sponsra siten med schysst hosting då? Annars kanske servage.net är ett alternativ....
Få man fråga de ansvariga för siten vad det drar för bandbredd i månaden?
Lite trafikuppgifter så man kan kika runt på hostinglösningar.
Visa användare
507
GooCart
E24/ 635Csi -86
Om det ger pengar till siten så är det helt ok för mig. Man lär sig att ignorera länkarna. Rätt vad det är så kanske man till och med kan hitta nåt intressant den vägen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.