|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Hej Har upptäckt en, enligt mig, ganska störande grejj här på forumet. Det finns reklam i vissa inlägg, kolla t ex. Erik W:s inlägg en denna ( Länk ) tråden samt Paap Reeder:s i denna ( Länk ) tråden (det är dom dubbelt understrukna orden som är annonser). Är detta nått som "autopower crew" har bestämt skall finnas? Tycker iaf att de va ganska störande. Mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) | |
|
Det är på din dator som du får detta. Adware kallas det :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
OK känns skumme med tanke på att ja sitter på jobbet o dom blockat det mästa här. e de nå virusliknande junk eller? mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
| Skumt får precis samma länknigar på min jobb dator... ska forska i det ,det ligger iallafall inte i AP's kod. | |
|
Ser samma reklamlänkar i text. Tvivlar på att jag har någon ottilåten programvara installerad, men det skall kollas asap. Märkligt att så många ser länkarna vid ungefär samma tidpunkt, det talar mot adware hos användarna. |
|
|
Jag får oxså samma reklam kanske något för autopower crew att titta på? Eller är det något som vi kanske får leva med eller nääää |
|
|
Samma här, får oxå skiten och det är lika på båda mina maskiner här hemma. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Behöver inte vara adware i meningen "virus". Kan även vara program som följer med Google desktop, Yahoo messenger eller liknande. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Och det har absolut inget med Autopower att göra. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Och jag har INGA sådana program installerade då jag verkligen hatar allt vad tilläggskomponenter heter! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Jag är mer eller mindre bombsäker på att jag inte har adware inne på burken och får även jag upp dessa dubbelunderstrukna orden... Det är lika oavsett vilken av mina tre browsers jag använder (firefox, opera, ie) så jag skulle säga: autopower-specifikt Och ja! Det är irriterande. /M |
|
| Min jobbdator är kliniskt ren från lull lull program och jag har kört virus/adware/spyware scan på datorn nu och den hittar inget att anmärka på. Kanske är AP som hittat på något iallafall? | |
|
Om man klickar på det lilla frågetecknet i popup-rutanKan man finna att det är ett sammarbete mellan AUTOPOWER och Vibrant Media. |
|
|
För den som inte vågar klicka i popupen, så är detta den info man får: * *IntelliTXT är inget SPIONPROGRAM *IntelliTXT finns inbyggt i den webbplats du besöker, inte på din dator. Den här tekniken samlar inte in någon *personlig information och ingen typ av program behöver hämtas till eller överföras från din dator. * *Vad är IntelliTXT? *Det är en teknik från tredje part som skapats och distribueras via Vibrant Media Incorporated. Tekniken har *utvecklats för att hitta nyckelord och fraser i en text och länka dem till relevant kommersiell information. *IntelliTXT kan identifieras genom en dubbel understrykning och all tillhörande textreklam är tydligt markerad *med texten "Annons" eller "Sponsrad länk". * *AUTOPOWER och Vibrant Media *AUTOPOWER Den här webbplatsen innehåller värdefullt innehåll och information för Internet-användare. *IntelliTXT förbättrar och stödjer innehållet genom att tillhandahålla relevanta meddelanden i ett *användarkontrollerat format. IntelliTXT hjälper användarna att visa annonser på sina egna villkor. * *Integritet *IntelliTXT implementeras i realtid och införs efter att artikeln publicerats av redaktionen. Detta är en *automatisk process som inte kan påverka eller påverkas av redaktionen via den här webbplatsen eller någon *annan partners publikation. Vibrant Media är en aktiv medlem av IAB (Interactive Advertising Bureau). *Klicka här om du vill visa Vibrant Medias riktlinjer och standarder för IntelliTXT (på engelska). * *Hur använder jag IntelliTXT? *1) För markören över ett ord eller en mening med dubbel understrykning, så visas en "knappbeskrivning" *som innehåller en beskrivning av annonsen. *2) Om du vill veta mer klickar du på "knappbeskrivningen" för att komma till annonsörens webbplats. *3) Om du inte hittar något nyckelord eller någon mening som intresserar dig ignorerar du bara orden med *dubbel understrykning och fortsätter läsa. * |
|
| Jag får upp samma och har garanterat ingen adware-tjofräs på denna burk. Det verkar tyvärr alltså vara "sanktionerat" av AutoPower. :( | |
|
Hmm.. Kör Firefox och får inte upp några länkar alls. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Oj så dåligt det blev. Det var jag som satte dit *-tecknen, men det är tydligen olika bredd på forumtexterna och svarsrutan |
|
|
Beklagar dröjsmålet med svaret. Vi kommer under en kort utvärderingstid att testa automatisk reklamlänkning i text på AutoPower. Funktionen kommer från en av våra samarbetspartners, som använder IntelliTXT. Ni får gärna kommentera hur ni tycker att det fungerar. Det skall vara inställt att max två ord per sida automatlänkas, så det skall inte vara så störande. Mvh Tommie, AutoPower.se |
|
|
kan man inte begränsa urvalet då till endast BMW och BMW delar iaf ? då skulle ju till och med funktionen kunna vara användbar... MVH Micke |
|
|
Det går ju att att låta bli att klicka/markera på det som är ointressant, då återstår bara en länk som ju alla webbsidor innehåller. I grunden utgör det bara ett estetiskt problem. Fast jag håller med __Micke_ om att det tom skulle kunna vara till nytta om endast BMW-relaterat material länkades, men det kanske är för krångligt att filtrera fram sådant. Jag förmodar att det är ett sätt för Autopower att dryga ut kassan så mig gör det inget eftersom den positiva upplevelse som AP erbjuder är långt större än detta lilla irritationsmoment. Mvh Mikael |
|
|
Ok om det skulle vara vettiga grejjor som den markerade.. Men som i det inlägget jag såg IntelliTXT så var den en mening med ordet "bil" som underströks, och vad sjutton får man reklam om? En liten Honda CIVIC?!? Näe, bort med skräpet såvida det inte tillför något! Det är inte så att jag kommer falla för marknadsföringen i alla fall... /Marcus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.