|
|
|
|---|---|
|
Hej! Mitt c-lås är helt...knäppt. Den låser bilen ibland, när den känner för det, men helst inte när jag vill låsa den, då låser den upp ca 2sec efter att jag låst, och ibland när man kör så låser den och låser upp lite spontant. Jobbigt. Lyckades plocka isär "c-låsenheten" i förardörren, och då byttes det microbrytare i c-låsmotorn. Efter det fungerade det jättebra i ca 1tim och 40min. Sen blev det samma som innan, låser, låser upp, låser låser upp. Har även provat på varje dörr att hålla inne brytaren på dörrnäsan och öppnat dörren och provat att låsa, för att försöka utesluta glapp i dessa, men det blev samma sak igen. Ska jag lite spontant byta alla dörrnäsor och hoppas på det bästa? eller vad bör jag göra? Bilen skämmer ju ut sig när den ska stå och låsa/låsa upp etc. HJÄLP. MVH Andreas Dahlgren | |
|
Har du kollat hur kablagen mellan dörr och kaross ser ut ? Så det inte är några skadade kablar där.. //Roffa |
|
|
Det är på gång, jag ska kolla det imorgon. Har du fler tips, så att jag kan undersöka det på samma gång? MVH Andreas |
|
|
Förresten, kan det ha någon betydelsen att den röda LED:en inte lyser när man låser så att bilen larmas? MVH Andreas |
|
|
Har du kollat låset på bagaget. Låskolven måste vara helt ute för att det skall fungera. Mitt cenrallås till bagaget brukar strula på vintern eller när det är väldigt skitigt ute. Mackan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.