|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon vinge som är snygg på E34an så är det M-tec vingen bak, jag anser att E34 med M-tec paket är bland de snyggaste bruks BMW man kan köra, man är ju inte helt opartisk i frågan :-) Den måste vara snabbare än din 633a, vet att automat kan kännas kvickare än vad den är men en 535E34 ska ändå prestera 0-100km/h på 7.7sekunder och ett slitet lite äldre exemplar iallfall 8-9sekunder med manuell låda. Bilen är bra mycket modernare än 633an vilket maskerar hastigheten och accelerationen. Mitt bästa tips är att ligga på 2an och köra försiktigt runt 2000-3000rpm och ge fullt, då känner man kraften tydligt om bilen går som den ska. Jag tycker ibland att 535 kan kännas slö på mellanvarv, men titta på hastighetsmätaren för den ljuger inte!! Min 535 tar just nu i nuläget mellan 1-1.05l/mil vid blandad körning och sågott som alltid ca 0.9l/mil vid landsvägskörning och ibland 0.85l/mil. |
|
|
Jag tycker den har en mer glidig snabb karaktär än sportig.... Den är klart pigg men jag tycker nog ändå att 525i 24V är rappare i accet.... speciellt när dte gäller i det övre registret. Jag har haft ett förbrukningsproblem som nog verkar ha lösts sig idag tack vare byte av styrbox för ett par dagar sen. |
|
|
Låter bra att toppen verkar hel. Det är inte allt för svårt att ställa ventilerna heller.. Men prova byta till bra olja, t.ex. Castrol. Olje röret tar du bort, sen lägger du den i diesel, så all skit i röret löser upp sig. sen kan du blåsa lite med luft-tryck. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.