AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.251

Någon som har beställt nya X5:an?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Vilken specifikation valde ni och varför?

Något som ni anser att man ej får missa i sin beställning?

*håll till höger, eller gasa* Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Leveranstid?

124
zätatre
118d 3d -07
325d -07
Z4 3,0i -05
Jag beställde en X5 3,0d innan jul men backade ut när jag fick se prislistan... 600tkr för en relativt "naken" bil kändes inte så kul. Skulle annars ha fått bilen i mars/april. Istället blev det en demokörd Volvo S80 D5 -07. I dagsläget lär leveranstiden på en ny X5:a sträcka sig åtminstone till okt/nov eftersom 07:orna (t o m september-produktion) är slutsålda redan.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag har lagt in en preliminär beställning på en 3,0d (skall ändras till sd när den finns att beställa) hamnar på 650000kr - men då har jag varit försiktig med utrustning.

Hörde också om leveranstiden, därav min osäkerhet.

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
jag beställde också en ny 3,0d i oktober, men backade ur när jag fick se prislistan. "Min" 3,0d skulle ha landat på knappa 700-ingen minus rabatt med samma utrustning som min nuvarande -05:a + 7-sits. Grundpriset på X5:an är helt ok, men utrustningen kostar fläskläpp! Jag menar, 200 lappar för sportpaket, skinn, 7-sits, metallic, drag och lite annat småplock tycker jag är hutlöst. Värdeminskningen kommer att bli massiv, och troligtvis kommer BMW att sänka priset inom ett halvår när alla som är beredda att betala vad som helst för en ny X5 har fått en.

Med samma utrustning kostade min X5 3,0d -05 550' ny! Även med grym rabatt så var mellanskillnaden osannolikt stor för en då 1,5 år nyare bil. Så jag klev av och är jätteglad för det just nu. Fördelen är att det befarade värderaset för min gamla X5 har uteblivit!

Mvh Johan
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Har kollat ytterliggare på detta nu, igår jämförde jag X5:an med en audi Q7 - och fick att med liknande utrustning så skiljer det bara 5000kr för mig - så en X5 får det nog bli.

Vad ska du med en X5 till Frizz, du har ju en schtekig 335:a å du jagar väl inte? ;)
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Jag vill inte alls släppa 335:an - men den lille som kommer i höst, måste få plats...

Och just nu är det 7 mån leveranstid på X5.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hörde precis om en bekants kollega som fått prel levtid i januari för sin nya X5:a. Galna levtider!
jasså, påökning! Grattis - får väl bjuda på lunch imorgon då! ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.