|
|
|
|---|---|
|
Har läst runt på forumet och sett att någon skrivit att det skall vara samma insug på 525 som på 325. stämmer det? Går det alltså att montera ett insug från 525 på min 328 eller är det något som inte kommer att fungera då? | |
|
ska inte vara några problem, utöver det vanliga finliret som krävs med vakum slangar osv / Mvh Jimmy |
|
|
Ok det låter ju kanon :) Hörde något om att det inte var samma lutning på motorn i e34 som i e36 men det kanske är samma insug ändå? |
|
|
insugen ser då iaf likadana ut.. tror motorn i E36 sitter lägre i förhållande till chassiet.. så då kan man luta motorn mer utan att det tar i. /mvh jocke |
|
|
Ok. ja ska antagligen göra bytet på lördag så så får vi se om det passar eller inte. Jag kan ju alltid skriva resultatet här så kan ju andra med samma planer kanske få svar på samma fråga. |
|
|
Så hur gick det? =) / Mvh Jimmy |
|
|
Jo det gick bra. Eller iofs en jäkla massa jobb. Men det passade lika bra som från 325. Men fan vilket bök de va med slangarna. här på forumet sas det att det var 5/8" slangar och kopplingar som behövdes men va fan ja hade mycket grövre. drygt 20mm va mina slangar och anslutningar som satt på bilen iaf. så de blev ju lite problem då ja hade köpt kopplingar å sånt för 5/8" Men det gick tillslut och jag är nöjd med resultatet. Ska bara dit med m3 extraktor nu och sedan mappa så ska vi se va de blir för musik i kärran. SOm den är nu, direkt efter bytet så känns den nästan lite slö till en början. men det kommer igen i slutet. Men tiderna 0-100 är nog samma osv. Men med en mappning så ska det nog bli bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.