|
|
|
|---|---|
|
Hallå.. Undrar som rubriken lyder om det spelar ngn roll? Jag har orginal 235 45 17 runt om, men tänkte kanske köra 225 40 17 ifram och 255 40 17 i bak, är det ngn risk att man sliter på lager/ leder m.m eller? Tacksam för svar /Danne Mvh Danne ************ Tennisbilen | |
|
Ojdå, det var friskt blandat! Du måste se till att ha rätt profil. Om du tex minskar bredden från 235 till 225 måste du öka höjden för att få samma omkrets/diameter, dvs från 45 till kanske 50. I varje fall inte minska till 40!Längst ner i denna länk finns en räknemaskin Länk Med felaktig diameter kan du få problem vid besiktning (får diffa max +/-5%) och att hastighetsmätare/vägmätare/datorfunktioner( tex snittförbrukning) visar galet. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Bugar, Kanske borde hålla mig till 235 45 17 som sitter orginal. /Danne Mvh Danne ************ Tennisbilen |
|
| om det är en fetare look med 255 du är ute efter så skiljer det inte mycket på 235 vs 255 det är fälgbredden som gör fetan..../M | |
|
sthlmopen: Du kan med fördel köra 235/45 17 fram och 255/40 17 bak. Jag har så original på min bil och jag upplever bara fördelar (möjligen en nackdel att bakdäcken är ngt dyrare när det blir dags att byta:) Varför säger jag nu så här? Jo, jag upplever att bilen blir mycket stabilare med bredare däck bak samt att den även spårar mindre på dåliga vägar, däcken går liksom i olika spår kan man väl säga. Nu har jag ioch för sig en lite bredare bakfälg än fram, 8"fram, 9"bak. Visst finns det en risk att lager slits ngt mer när det blir mer anläggningsyta men jag tror att det en minimal skillnad så länge man inte överdriver tex. slänger på 335 breda däck bak etc. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.