|
|
|
|---|---|
BMW 528 |
Har för några dagar sedan plockat ut min 528iA.( Nya bilder på powerUser galleriet från 15/4-07 ) Den har stått i vila i några år, ASL påkopplat och en provkörning. Hastighetsmätaren och ( bränslemängdsmätaren som sitter i nederkant på varvraknaren ) inte fungerade. Har det något med Is-batterierna som är urladdade? Ska bytas i vilket fall. Eller är det givarkontakten som ska kollas. Har någon E28 kännare en bra lösning på problemet ? BMW Entusiast |
Paap Reeder |
Jag skulle ju absolut gissa på givaren bak på slutväxelkåpan. den har en ganska tuff miljö att leva i och när du nu haft den ståendes ett tag gissar jag att ärgningsprocesserna gjort sitt. Är inte absolut 100:a men batterierna är väl enbart till för att hålla check controllen uppdaterad. MVH /// Paap R |
|
Vet bara att min tempmätare slutade fungera på en 528 E28 jag hade en gång,det visade sig vara det s.k. Si-batterierna som var slut.. Inte omöjligt att fler mätare "ballar ur" av den orsaken också...kan jag tänka mig. Men troligast är väl det i ditt fall som Paap skriver.. Mvh Janne. |
|
BMW 528 |
Ok....tack för svar så länge. Ska undersöka detta utifrån era kunskaper. Återkommer när jag ser positiva resultat. BMW Entusiast |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.