|
|
|
|---|---|
|
råkade glida på en p-stolpe häromdan tackvare för lite sömn, och det lämnade mig med en fet intryckt vänstertröskel.. undrar lite om det går att byta eller göra en fuling genom att köpa sidokjolar å trycka på? jag är Hann, Hann dusemig? | |
|
loppa fast en mutter eller fler beroende på skadans storlek på tröskeln med migsvetsen å skruva fast en slag hammare på skruven. funkar kanonbra... men sedan måste tröskeln omlackas.samt rostskyddas.. lycka till schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
tack för hjälpen! fick även det tipset av en jobbarkompis! ska försöka mig på det! =) jag är Hann, Hann dusemig? |
|
|
Betr. det första inlägget; är denna del (tröskeln) utbytbar, eller sitter den permanent infäst i resten av karossen? (Den verkar inte vara listad som separat del om man kikar på RealOEM.com.) D.v.s. är det något man kan byta ut, eller är enda alternativet att åtgärda en sådan att göra vid den befintliga? |
|
|
bumpar upp för det här var intressant :) jag skulle bra gärna vilja veta vart man handlar en sådan plåt och då tänker jag främst på domkrafts fästet vänster bak.. |
|
|
Tröskeln är svetsad självklart. Nr 3 på bild Länk Svindyr troligvis. Finns inga piratgrejor vad jag vet. Men utanpå tröskeln sitter det en plasttröskel som jag tyvärr inte hittar artnr på. Så det smartste man kan göra är ju att rikta plåttröskeln och köpa ny plasttröskel. Anf domkraftsfästet hittar jag inget direkt, lite svårt o tolka. Bästa är att ringa Bmw som vet, annar kan du surfa runt lite på sidan jag länka. |
|
|
Tack för länken! Den hade en tydligare bild än realoemparts. |
|
| Nja, det sitter ingen plasttröskel utanpå på E39. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.