|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min 540 e34 så varnade det för bromsbeläggen på checkcontrolen, killen jag köpte bilen utav sa att bromsbeläggen var bytta men att det var nån grej som man var tvungen att sätta dit som registrerade att de var bytta eller nått sånt. Stämmer detta? finns det en "grej" som jag måste köpa och sätta dit eller har han lurat mig och bromsbeläggen är inte nya? om inte vad är det för "grej" jag måste köpa och vad kostar den circa? han nämnde namnet på vad den här "grejen" hette kommer dock inte ihåg namnet på den | |
|
Länk nummer 9 på bilden, kostar runt en femtiolapp. |
|
| går det att koppla förbi den, klippa sladdarna och sätta en sockerbit emellan...? | |
|
Slitagevarnaren är bara en sladd som går förbi mot bromsskivan när belägget är slitet, alltså så skavs förbindelsen av. Ska du koppla förbi så är det bara att sätta ihop trådarna eller bygla med en liten kardel av en ledare i kontaktstycket. Mvh Jonas |
|
|
Varför vill man "koppla förbi den"? Slitagevarnare kostar på sin höjd 80 kr och att inte byta dessa/koppla förbi dessa vid bromsbyte är ett tecken på att man kanske ska byta bil till en rostig gammal volvo 240? Min bil Länk |
|
|
jag har ingen tanke på att byta till en volvo 240, min tanke var att få tyst på checkkontrollen tills jag har möjlighet att komma til bmw och handla. men tack för att du lättade på dina tankar.... |
|
|
Slitagevarnare går att köpa på fler ställen än BMW, t.ex. Mekonomen. Min bil Länk |
|
| OK, Tusen tack för hjälpen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.