AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.172

Impregnera tygcab

ka
14
kalaspuff
325 cab -04
Tjena!
Har precis köpt en 325 cab -04 som jag hittills är supernöjd med..har aldrig ägt en bmw förut men jag börjar förstå att det stämmer som dom säger att har man en gång ägt en är det svårt att sluta:)
Iallfall så undrar jag över tygtaket..ska man imregnera 1 ggn per år?
Tips på medel?
Me
68
Melmac_Racing
525i E61 Touring
Hejsan.

Ett bra köp, Jag tror att de är en gång om året om man bara sommar kör den. Annars får man nog göra de lite fler ggr. Bmw har ett kit med allt du behöver till cabben. Har inte provat de än eftersom jag också är ny bliven cab ägare. Men vad jag hört ska de ska vara jätte bra.
Lycka till!

/ Daniel
ka
14
kalaspuff
325 cab -04
Ok tackar...eftersom den inte är vinterkörd o i framtiden oxå skall ställas av på vintern så borde det räcka med 1ggn per säsong..
Jodå, BMWs egna cab-kit är kanon.
MEN - Se till att vara två när du ska imprignera suffletten då vätskan ger fläckar på lacken.
Din hjälpande hand SKA skölja rikligt med vattenslangen på lacken samtidigt som du svampar suffletten för att undvika dessa fläckar som inte går att tvätta bort.

///Micke
Min cabrio Länk
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Grattis till nya bilen!!!

Är en härlig bil som man kan ha länge.

Jag kör bara min på sommaren men brukar för syns skull göra impregneringen två gånger, en på våren och en på hösten innan jag ställer undan. Och jag hänger dessutom på hardtopen. Kanske lite overkill men det tar inte så lång tid att impregnera. Det kitet som BMW säljer är mycket bra.

Men som Micke säger, var två som hjälps åt så att inte lacken blir förstörd.

Nu hoppas vi på en härlig sommar så man kan åka mycket öppet :-)

Niklas

Fransosen
ka
14
kalaspuff
325 cab -04
Såg att Turtle har något kit oxå..Är det inget att ha?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.