|
|
|
|---|---|
| Är det komplicerat att koppla in en bilstereo till tändningen på en BMW E30? | |
|
Vet inte om det ser ut på något speciellt sätt på en E30, det lär se ut som övriga BMW's misstänker jag. En kabel ger ström när tändningen är på, kopplas på röd sladd till cd'n. En kabel ger alltid +12V, kopplas till orange eller gul. Färgerna beror lite på bilstereo märke. Brun kabel i bilen är jord, kopplas på svart på cd'n Finns orginalkontakten kvar i bilen, köp en adapter. Om orginalkontakten inte finns kvar, får du försöka skaffa någon form av lista på vilken kabel som är vilken. Lycka till. Fredrik M - Z3 2.8 |
|
|
Detta kanske kan vara till nån hjälp: Länk |
|
|
Fredrik M: du kanske kan hjälpa mig, för jag är lite förvirrad angående det här med ISO adapter... just nu har jag en kontakt som sitter kopplad i min radio, en tunn svart kontakt..den är 2 rader tjock och varje rad har 15-20 hål. Hela denna kontaken passar sedan i radion..om jag nu skulle montera en nyare huvudenhet (vilket jag ska) kan jag då köpa en iso adapter som passar till den kontakten som jag har nu, och som man sedan bara ansluter till den nya enheten, utan att jag behöver skarva massa kablar? "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
|
Den kontakt du beskriver är ingen BMW-plugg (nästan fyrkantig, 16 stift) eller ISO (2x4 stift). Verkar som någon skarvat in en annan apparatspecifik plugg. Tror du får mäta fram funktionerna i bilens kablage och skarva på önskad kontakt. FP |
|
|
ville bara säga att jag nu har monterat ur den gamla radion och monterat in riktiga ISO-kontakter, bytte även högtalarna där fram mot nya sony och väntar på min nya CD-spelare som kommer i veckan! "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
Krizzly |
Vilken sladd ska jag trycka in i iso kontakten om jag vill ha tändningen till stereon?? BMW ÄR INGEN BIL! DE ÄR ETT UNDERVERK!!!! |
|
Hur då menar du? Både tändningsplus (15) och fast plus (30) finns i ISO-kontakten. Tändningsplus är oftast ersatt med läge 1 (radioläge) på nyckeln. FP |
|
diamantsvart_bmw |
lämna in skiten det finns folk som monterar hela dagarn, jag betalade 350 kr och det var det värt, det tog ca 20 min sen kunde jag njuta av min nya cd-spelare Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.