AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.451

hur mycket effekt tål original drivlina på en ix?

Är lite nyfiken på hur mycket mos man kan ha under huven på en 325ix utan att drivlinan tackar för sig?

ride it like u stole it! :)
är väl en relativt stadig konstruktion om allt är fräscht.

problemet med kedjedrift som alla andra med liknande konstruktion, är juh att vanligt användande och många mil sliter mkt på grejjerna.

så svårt att göra en bedömmning när man inte vet hur fräsch din är i drivlina och bussningar m.m..

det är länge från 1989 tills nu, många mil, mkt slitage....

men om vi säger att det är mkt bra skick på den, så tror jag dom håller helt ok...men inte nå mkt mer än 300hk om du kör som man kör med en bmw och 300hk ;).. några polare till mig här i stan hade en lite preppad m3 3.0 motor i en iX och den höll inte sådär vidare (ca 340 - 350hk kanske), dom byggde om den till rwd.. tillslut.

/mvh jocke
Visa användare
278
finnen318is
E30 318is-90 (Nr1 Krockad)
e30 318is-90 (Nr2)som används nu.
kedjedrift, eh? vad menar du jokko? det är väll kardan eh?

mvh:jani

never argue with an idiot, he will only drag you down to his level and beat you with experience.
sitter det inte en kedja som på nåt vänster driver bakhjulen/fördelningslådan på dessa bilar har jag för mig?.. det är väl det som varit svagheten.

men ska inte säga 100% iofs, men jag har inte sett det själv och tyckte det lät suspekt, men så har jag fattat det iaf.

/mvh jocke
ma
71
marcusix
1800 Ti -64
Sitter en kedja i fördelningslådan till driften fram.
ja driften fram menade jag juh såklart iomed att bilfan är bakhjulsdriven från början ;)..

var lite trött igårkväll efter att ha bytt däck och rekondat bilen i 4 tim ;).

var rätt 100 på att det var nån slags kedja....

/mvh jocke
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Jo, det sitter en kedja i fördelningslådan som är dimesionerad för en Mopar 440 Magnum, så den håller. Vissa har haft problem med att kedjan töjt sej och börjat slå mot själva huset, men det är inte ett vanligt fel. Av går kedjan inte.
Det är framdiffen som är akilleshälen. Det var tex den som gick sönder på iX:en med preppad S50, hela tiden.

---
Going sideways.
jajustja så var det juh.

men kedjan där, precis det du skrev menade jag, att när man inte vet hur långt och hur maskin hans gått, så är det omöjligt att veta förutsättningarna.

25k mil och 15kmil kan vara en storskillnad, spec i sånt där som typ kedjedriften.

men det stämmer som spiidiis säger, det är juh framdiffen dom fick byta på den maskinen.

/mvh jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.