|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Delonge: Törs man fråga vad detta kalas kommer att kosta dig? Hoppas du får bilen snart! | |
|
Det går utmärkt att stålfodra blocken, kontakta mig om det är intressant. jag har foder på hyllan. |
|
|
Slänger in enfråga här eftersom det är många kunniga på tråden.... MLS packning på minst 3,5 mm men helst 4,2mm till M5 motorn. Finns det någon som lagerför dessa. Har beställt via PPF, fick beskedet att lev tid var ca3-4 veckor...för 19 veckor sedan. |
|
|
Hej.. en vän till mig som hade en m5 2001 som hände samma sak och det var 12 mil efter oljebyte och det var inte rätt olja Jonas M-power |
|
| Tvivlar på att oljan skulle vara boven till ett hål i clylinderväggen.. | |
|
Gaah, bilen skulle ev vart klar nu till helgen. Men pga en kolvring som gick sönder var man tvungen att beställa hem en(!) ny från Tyskland. Nästa vecka kommer dom dock jobba för fullt med bilen & den ska förhoppningsvis hinna bli klar till helgen inkl mappning av bilen på Turbocenter. Jag längtar.... Bifogar en bild på det havererade blocket. Länk Här är även en halvpissig bild på portningen vid insugssidan. Även avgassidan är såklart portad. Länk |
|
|
Så nu är bilen uppe & skuttar igen, hehe så dags nu när säsongen är över :=) Men glad är man. Har kört ungefär 160 mil med den nya motorn i nu, och idag lämnade jag in den på Turbocenter för mappning & lite finlir. Ska bli spännande när den är klar, den puttrar på ganska friskt nu också. Mätte 100-200km/h på strax under 11 sek mätarfart. 200-250 gick på 10.5 sek. Bäst är väl motorljudet. Bifogar ett klipp jag spelade in igår; Länk Fortsättning följer.. |
|
Gemini__ |
Kul att den är igång igen, härligt motorljud dessutom =) |
pg_ice |
Super Sprint är Kung! :) fasen vad gött ljud! |
|
Lustigt att du skriver nu för jag tänkte fråga hur det gick för dig i går:) Kul att det verkar funka som det ska.Har du kommit fram till vad motorskadorna beror på?Dåliga lmm med för lite bränsle som följd kanske? M5 motrorljud Länk |
|
|
Ja det har väl spekulerats fram & tillbaka men vi har inte riktigt kommit fram till någon orsak. Men det är ju något som havererat så motorn inte fått vad den ville & blåste packning som följd. Kan vara ett tändstift, eller vad som helst. Det mesta är nytt i motorn nu, LMM, Vattenpump, givare, osv. Så det känns bra. Nu är det bara längtan på att den ska komma ut från Turbocenter, nästa vecka så.. Fan vad fint med Imolaröd M5 :=) Gött ljud. |
|
|
Hej....hur gick det med mappningen? Mvh.Juha |
|
| Törs man fråga vad kalaset kostade?? | |
| Låter riktigt gött du! Kul att du har maskin som går i den nu igen. | |
| Nu blev jag imponerad - Grymt ljud måste jag säga! | |
|
745i; Mappningen har gått fint, dock så håller vi fortfarande på att luska lite med kaminställningar, blir eventuellt en till finlirs mappning till våren. Men bilen öser på bra. Så pissigt med detta väder nu bara, man vill ju inget annat än ut å köra.. Åker fram å tillbaka i södra länken på kvällarna å gasar, ända stället det är torrt på :=) låter helt fantastiskt i tunneln. Tanken är ju att jag skulle få upp en film på bilen, så att alla som vill skulle få se & lysssna, men jag får inte riktigt pejl på redigeringprogrammet. |
|
|
Delonge kul att allt fungerar som det ska nu, vilken olja kör du på nu? Mvh Danne |
|
|
Yes det är faktiskt väldigt kul! Kör på Agip racing 10w 60. |
|
|
2 1/2 månad till sen är det nog nästan dags att ta fram den! Var inte den andra oljan bra (längre), eller varför byttes den ut? |
|
|
Nu gick det iväg lite fort.... Har du en äldre maskin i nu? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.