|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag vet att det blev lag på katalysator -89. Men jag undrar om man får ta bort katen från en -88. Det gör ju ett par hästar. =) Det handlar om en BMW 325 -88. "If everything seems under control you're just not going fast enough!" Mr ///M Power | |
|
Vad jag hört så får man inte det men däremot så behöver den inte fungera. :) Själv ska jag rensa min katt, det ger också en del. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Den måste sitta kvar men behöver inte fungera det stämmer gott.Frågade nämligen sist jag SBP-MB190E MVH Hasso |
| Hej!! Man får se upp så att inte lambdasonden tror att bilen får för fet blandnig villket gör att den justerar bilen fel. Alldså bilen tror att den får signaler från rena avgaser efter katten fast den inte får de, bilen får fel info. Mvh//Matti | |
|
Bara att tabort den, sen kapar du isär katten och lägger in rör istället sen svettsar du ihop allt, bilen kommer gå bättre gamla kattar själ mer effekt än de nya... Vet inte om jag kan hålla med om att katten skulle göra så att lambdan skickar fel signal så att blandningen skulle bli konstig, lambdan sitter ju en bra bit innan katten och mäter avgaserna där, vore ju skillnad om den mätte efter katten... En polare hade en 323 -84 för några år sedan, den satte han i en m20 2.5 helt utan kat och den bilen gick skit bra...aldrig några problem att den gick snålt eller eller fett...bilen fick leva ett hårt liv men gick alltid lika bra utan några problem... Patrik L |
|
|
De stämmer de Patrick säger lamdan mäter ju en bra bit före katten Mvh Mr-speed P.s har själv samma funderingar om att ta bort katten eller köpa en racekatt men ja har hört att ta bort den blir lika bra som en racekatt men ja måst väl ha katt på min bil visst e de så eller....nån som vet av nån racekatt till ett bra pris iså fall maila gärna till musse_pigg_71@hotmail.com förresten gör ett extraktor mycke på en bil som ja har en 535 alltså den e förövrigt chippad + luftfilter + att ja har bytt lite små grejor i motorn och ja har även bytt bakre delen av avgsröret D.s go for 540 manuell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.