|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Håller på o letar efter en hardtop till min Z3. Vart har alla hardtopar tagit vägen? För typ ett år sen kastade ju folk sina hardtopar efter en men nu finns det ju inte en enda på annons... va trött man blir :( /Magnus | |
| Känns som det är samma sak med spoiler och kofångare. Förra året såg jag minst ett 10-tal men inte en enda nu...... | |
|
Jobbigt är det... nu när man behöver en... har tom lagt ut annons att jag kan tänka mig att hyra en (vill ha den under sommarhalvåret då jag inte ens får prova bilen på bana utan originalhardtop) under sommaren men ändå inga svar... Måste ju vara kanon för dom som inte har nånstans o göra av den på sommaren då den kommer hänga i mitt garagetak... menmen... /M |
|
|
Klart det finns hardtoppar, men det kanske är så att priset för dom inte är så högt och då väljer ägarna att hellre ha dem kvar, det kan ju vara ett bra komplement om bilen en gång ska avyttras , så resonerar jag iallafall, men jag måste erkänna att det var en hårsmån att jag skulle avyttra den för att återfå lite pengar för inköpet men min hustru var nog klokare mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej! har hardtopp till min Z3 2,8.. måste säga att det är en stor skillnad när man har det på, mycket tystare! kanon bra att ha om man vill förlänga säsongen lite! den ingick i köpet första gången jag köpte min z3, inget man funderade på att ha precis men nu i efter hand är man glad! |
|
|
Z3Magnus jag har tittat på e-bay och där säljes en hel del iallafall, om du väljer en hardtop där i norra tyskland kanske inte resan skulle bli så lång för dig utan kanske kunde vara rent av genomförbart, bara ett tips! mvh uffe/bildock |
|
|
Bildock: Tack för tipset... Jag har haft denna fundering men det blir ändå ett par tusen för resa ner dit... Skulle tänkt på det när jag var i tyskland för ett par veckor sen :( /Magnus |
|
|
har du kollat priserna? du kanske tjänar på det hela i allafall men det jobbiga att åka får du ju ta Uffe/bildock |
|
|
Magnus_Cab: Du har inte lust att hyra ut din hardtop till mig under sommaren eller? :-) /Magnus |
|
|
Hejsan Tackar för din förfrågan,men skicket är så fint och knappt använd och jag har bra plats för den så jag vill nog inte det men tack iallafall MVH Uffe/bildock |
|
|
Har själv funderat på att införskaffa hardtop. Man kanske kan köpa en och sedan lacka om den i rätt färg, borde ju vara lite lättare att finna en då. , FMZ3 |
|
|
det får man nog räkna med att göra det enda jag kan tänka mig är silver eller svart för det är mest sådana jag har sett till salu jag tittade igår på e-bay och en silver fanns där mvh Uffe/bildock |
|
|
Fick till slut tag i en hardtop... en grön blev det... matchar väl sådär bra mot min Estorilblåa så det får nog bli en omlack ;) /Magnus |
|
| Hur mycket fick du betala och fick du med fästen? | |
|
Grattis till det, om du ändå ska lacka om och om du skulle tycka om det kan du ju ta en kulör som matchar din estorilblå så att du får en tvåfärgad bil på ett snyggt sätt, bara en idé mvh Uffe/bildock |
|
|
Vet inte riktigt vad det skulle var för kulör då... den gröna såg såpass ut så man kunde köra hem från Malmö utan att skämmas men när jag provade min silvriga för ett år sen så såg det helt hemskt ut... Så kommer inte nån med några oerhört bra idéer så blir det nog estorilblå igen :-) /Magnus |
|
|
hejsan igen ja jag förstår dig, personligen så är jag lite för extra utseende men naturligtvis måste kulören vara med finess och jag har heller inte någon bra idé men inte kan du ha en grön top till en blå bil, jag ville bara att du kunde tänka på det innan du gör valet, en sak är om du fortfarande skulle vara intresserad att titta på andra bilar som är tvåfärgade om du ka snappa upp något men du har iallafall org.färgen och det valet blir hur säkert som helst, vitsen är att komma ett steg till men inte alltid det går mvh Uffe/bildock |
|
| ska göra mig av med min hardtopp nu då jag har sålt min Z3 | |
|
Här finns en: Länk (2007-07-24) Min bil: Länk |
|
| @Magnus_Cab, vilken färg är den samt var finns den? :) | |
|
Cosmosvartmetallic.....finns i blekinge Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.