|
|
|
|---|---|
| Hej, bilen stannade förra veckan, den slirade på alla växlar gick inte köra från platsen, jag var helt övertygat att det var kopplingen som va slut eftersom den började slira sista tiden vid hårdare körning.Den stod i garaget några dagar, jag gick ner till garaget o provade o köra,men det gick inte,provade på alla växlar men den stod still.Idag höjde jag bilen på en lift och provade att köra den med hjulen fria från marken, man kände att bilen gick riktigt trögt när jag satt i växeln man hörde en liten smäll i drivlinan och allt började snurra igen.Nu går bilen helt normalt.Vad kan det vara för fel blir helt galen snart.Tacksam för lite hjälp | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Urtrampningslagret som kärvat på utgående axeln, eller så är det bakre knuten som går torr och nypt fast ,eller fel på diffklumpen ? Svårt att svara på. ///MVH Hasso Länk |
| Kanske kan vara huvud eller slav cylindern till kopplingen som kärvat fast? | |
| Jag tror inte det är bakklumpen, när jag hissade upp bilen första gången snurrade inte kardanaxeln när jag hade den i växeln.Kan urtrampningslagret verkligen fastna när bilen är i fart? | |
| Körde bilen idag, 10mil inga problem.Man undrar verkligen vad är felet här?? | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag har varit ute för att mitt urtrampningslagret hängt sig med kopplingen nedtryckt, körde en längre sträcka på ettans växel typ 1 km, när jag sedan lade i tvåan så hände inget alls förrän efter 10 sekunder, då for kopplingen gick in med en dunk och bilen hoppade framåt. Har inte hänt någon mera gång. ///MVH Hasso Länk |
| Samma sak hände igen,bilen går hur fint som helst, jag lägger den i ettan kör 2 meter, man hör en smäll och det känns som om den har hoppat ur växeln men det har den inte. utan den rullar fortvarande som t ex helt sliten koppling. | |
| Lyfte bilen ikväll igen,satte den i friläge med motorn avstängd,snurrade vänstra hjulet för hand,gick väldigt trögt,snurrade hjulet ett kvart varv och den studsade och sedan gick bilen som vanligt igen,inget slir inga ryck.Kan det ha någonting med att jag bytte bakre stöddämpare och ställde inte in bakvagnen o göra?? | |
Nja det har inget med stötdämparna att göra, behövs normalt ingen inställning så man inte ändrar några fasta lägen. Nått låser sig tydligen, en kontroll av diffen är nog att rekomendera ///MVH Hasso Länk |
| När jag bytte bakre stötdämpare,jag skruvade av den bulten man ställer in bakvagnen så den sitter helt fel nu,jag fick problem efter monteringen aldrig innan,båda gångerna jag fick problem svängde jag med bilen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.