|
|
|
|---|---|
|
kollade på mitt luftfilter idag, den var rätt svart =/... O dessutom fanns det en hel del smuts i själva luftfiltrets kopa. hade tänkt byta luftfilter iomed ny luftmassemätare som beställts. Orsakar dåligt luftfilter prestandan? mvh / Göran | |
| ja det gör det,o mer soppa går det åt.brukar själv blåsa av den lite då och då +burken. varje olje byte sägs det,att det skall bytas.själv kör jag varannan gång byte av filter.men som jag sa blås av den ibland med tryckluft... | |
|
Vet inte riktigt vad du menar med "orsakar dåligt luftfilter prestandan"!,men jag byter mitt pappersfilter(originaltyp) på min M535:a(735:an har ett KN-filter i bomull som jag då rengör o oljar in "då o då,ett s.k. "evighetsfilter" i princip) efter 1000mil eller lite drygt det.. Går ju att blåsa ur den också som tillfällig lösning om man inte har nytt luftfilter att tillgå när man ser att det är "lite skitigt".. Kör du som det brukar heta i "extremt dammiga förhållanden" så bör man dock byta ut detta pappersfilter oftare än rek. Ja,kan väl också skriva att du får ju sämre ekonomi om du inte byter detta vid rek. intervall(står väl i din instr.bok),motorn får ju "jobba hårdare" pga detta skitiga filter o bränsleförbrukningen ökar + att motorn naturligtvis inte mår bra av detta i längden. Mvh Janne. |
|
|
mjaa, luftfilter byts inte sååå ofta Länk Men som sagt ser det skitigt ut, så byt, kostar ju ingen förmögenhet. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.