AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
791

Ac Schnitzer fråga

Jag har en liten fråga. Jag har tittat på Ac Schnitzer hemsidan och hittat lite delar och vet inte vad det är får nånting "antiroll bar, set" vad är det och är det nått att ha till min m3 e 46 Länk
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Det ser ut som krägningshämmare. Dem är antagligen något kraftigare än dem som sitter orginal på din bil.
är det nått att ha ????
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Beror på hur du kör antar jag. Vet du vad funktioner är med en krägningshämmare?
Den funkar så att när du komprimerar stötdämparen på ena sidan så ska krägningshämmaren trycka ner andra sidan oxå för att inte bilen ska "tippa över" (i extra fall, men du fattar hur det funkar), så bilen blir mycket stadigare i kurvorna. Den blir mer som ett strykjärn på vägen. Så tycker du att bilen tippar mycket när du proviserar den i kurvor så kan det vara en idé, men jag tror det är mer för hård körning (bankörningkanske?). Om du har en M3:a så sitter det väl redan lite kraftiga på den. Jag är lite dålig på just detta, så hoppas någon med mer erfaranhet kan yttra sin om denna fråga.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
The front sway bar serves one main function: it prevents body roll by keeping the wheels close to the body during hard corning.

En swaybar styvar alltså upp ditt chassi. Särskilt märkbar skillnad i vridstyvhet blir det om man har en cabbe. Klart bra grejjer att ha. Exhonda säger det sitter sådan oiginal på din bil men det gör det inte. Krängningshämmare som han refererar till sitter under bilen, den här monterar du i motorutrymmet. Ser jävligt snyggt ut monterat dessutom :)
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Highway Star: Nu var du nog lite för snabb med ditt svar. Frågan gäller det antiroll bar set som var till höger på sidan. Det ser absolut ut som vanligt krängningshämmare som monteras under bilen och sitter original på de allra flesta bilar med sportambitioner. Du syftar på ?fjäderbensstaget? till vänster som inte sitter original på så många bilar och mycket riktigt monteras i motorutrymmet.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Fjäderbenstaget sitter som standard..iaf på E46 m3 03-
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
(förtydligande från min sida: Jag har dålig koll på m3:or så jag menade rent generellt.)
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
A Lind: Helt rätt observerat, jag kollade på strutbracen på sidan som länkades till:).

Det som refereras till är ju helt klart krängningshämmare. Schnitzers grejjer är säkerligen grövre än original.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.