AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
940

ta bort tryckvakt

ma
53
majfrs
525i touring -94
Hej,
Kan man skruva bort tryckvakten som sitter nere på torkfiltret utan att gasen läcker ut? någon som testat? Har en 525 -94

tack på förhand

Mats
an
643
anlima
735iA -87
Fint namn du hade Mats. Jag tror att det kommer att spruta ut kylmedium när du tar bort tryck-kontakten, systemet är trycksatt om du inte har läckage någonstans.

/Mats
ma
53
majfrs
525i touring -94
sökte lite på forumet och uppfattade det som att på 7serien sitter det tydeligen en kulventil bakom tryckvakten som gör det möjligt att skruva bort den, men jag vet ej om det är samma på 5serien, någon som vet? kollar man på AB Celer så verkar det vara samma AC grejer.
ma
53
majfrs
525i touring -94
Ingen som har provat att skruva bort tryckvakten?
ma
53
majfrs
525i touring -94
Är det inte någon som prövat att skruva bort tryckvakten och sett om gasen läcker ut???
Det är bara att skruva bort tryckvakten, det är en tjäderventil bakom den.
ma
53
majfrs
525i touring -94
OK då ska jag pröva, tack för svaret.
Visa användare
176
Johnny Bravo
523i touring lci -07
Jag skulle ta bort tryckvakten idag men får inte väck spolartanken som sitter ovanför... Där sitter liksom en liten mojäng ivägen som går till lamp-insatsen.
Kan man ta bort denna på nåt sätt och på så sätt få ut spoltanken lättare?

Jakob
Ja lättade på min tryckvakt på 525an och gasen bara sprutade ur, så det är
nog inte att rekomendera!!!

På BMW sa killen att det skulle gå att byta den utan att gasen läcker ut, men det verkar inte stämma på E34an iaf.

///Andreas

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den.
ma
53
majfrs
525i touring -94
jag bytte min tryckvakt, det pös lite i början innan ventilen stängde, så man får öppna snabbt så det inte pyser ut för mycket, det sitter en ventil bakom samma som däckventilerna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.