|
|
|
|---|---|
|
Har avstäld min bil under vintern stälde på den för 2 vecker sen nu har jag inget ljud i bilen alls vad kan problemet ligga på? jag hörde att man kunde gå till bmw och få en slaks program instalerat ....jag kolla me bmw men dem ville felsöka problemet först....tänkte kolla me er grabbar först innan jag lägger ut massa pengar till det..... TAck | |
| Ingen som vet nåt.....förresten så e det en e46 328ci 2000 me navi | |
|
Har du läst detta? Länk /Andy |
|
| det funka inte för mig......har testat, finns det nåt jag kan läsa om min sterio nånstans? är det så att man måste instalera nåt program i den. | |
|
Ovanstående är för samma stereo som du har, E46 är komponentkompatibel med E38, E39 och X5. Har du DSP eller vanlig förstärkare? Om du har vanlig förstärkare så ligger felet troligen i din radiomodul. Många radiomoduler har denna symptom och hjälper inte tidigare nämnda tips så brukar det oftast kräva utbyte. En radiomodul kostar mellan 1500 och 3000:- på tyska ebay. BMW sverige tror jag tar uppemot 6800 för en. De kanske har ett bättre utbytespris dock. /Andy |
|
|
fungerar din display ? är det bara ljudet som är borta? /jonas |
|
|
hej Beolink du kanske fattade att jag inte är så bra på det här så jag vet inte va en DSP är för nåt "känner mig kanska dum" Jo mazter displayn funkar....det ända jag inte kan göra på den är att välja mellan kaset CD radio osv. |
|
|
Hej, Ingen fara, du påstod dig ju inte heller vara expert på området :) En DSP är i BMW sammanhang det största ljudpaketet med krafig förstärkare och inbyggd equalizer samt echo och rymd generering. Om du har DSP så är det ett alternativ i navigatorns huvudmeny. Jag kom på att jag aldrig sett en E46 med DSP så det är möjligt att det inte finns till dem. Om du inte kan välja mellan kasett radio etc så är det troligen något radiomodulrelaterat. Prova att ta bort kontakten och sätta tillbaka den igen samt eventuellt spraya med elektronikrengöring. Men somsagt så är det ett vanligt fel att dessa moduler går sönder. /Andy |
|
STi |
Kan inte stänga på ljudet, nav mm fungerar fint för mig. När jag trycker på "ON" ratten på stereon så händer inget, den lilla lampan som sitter där ska ju lysa när man trycker på knappen, men så blir det inte. Tror ni det kan vara den där modulen som spökar eller vad tror ni? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.