AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.025

Suflettvård

Z3'an är ju första cabben i min ägo, har alltså ingen rutin på tyg utanpå bilen.

Hur vårdar man suflettyget vid veckotvätten, skall man borsta av eller spola av smutsen? De gånger jag tvättat bilen hittils har jag undvikit att blöta ned sufletten så gott det går.

Tacksam för tips och råd.

Fredrik M - Z3 2.8
ma
91
maobse
520dT -15
Hej!

Jag har samma problem/undran. En kompis till mig tipsade om att BMW har egna produkter för rengöring och impregnering. Har dock inte kollat upp det ännu.

Vet att det även finns ett bra medel för att rengöra bakrutan. Det har jag beställt hos BMW, men det har ännu inte kommit.

/Matte
pg
63
pgg
530i -01
320d -01
BMW säljer ett cab kit som innehåller rengöring,
impregnering samt polermedel för bakrutan.

Gör rent ordentligt, låt torka enl anvisningar, gör
sedan en impregnering. Polera upp bakrutan. Sedan är
det som nytt och vid efterföljande tvätt så ta bara
svampen utan en massa schampo och torka av taket.
Skölj sedan.

Impregnerade min för två somrar sedan, och det är fortfarande helt ok. Ska göra om det i år när det
blir lite varmare !
Låter som det är bäst att åka till BMW och handla ett cab kit.

Kan testa att torka av sufletten när jag tvättar ikväll, den verkar vara ganska nyimpregnerad.

Fredrik M - Z3 2.8
clr
Fredrik om du håller till i närheten av Sthlm så kan jag rekomendera Ren Tvätt Kapelltvätt AB 08-28 85 34 om du behöver fräsha upp din cab. Jag lämmnade in mitt båtkapell och även en markis som blev som ny.
Efter deras tvätt behöver du inte göra något åt tyget på ganska länge.
Nja, jag har 50 mil till huvudstaden, men tack för tipset clr.

Min är inte farligt smutsig, men det har varit mycket damm i luften häromkring på sistonde, bilen blev alldeles ljusbrun när det regnade.

Fredrik M - Z3 2.8
clr
Det går förmodligen att skicka dit oxå, men det dom sa till mig var att efter dom tvättat och impregnerat tyget så behöver man inte göra annat än att sjölja av det med färskvatten då och då.
Så det viktigaste är väl att det är rent och ordentligt impregnerat, sen räcker det att spola av med vatten.
LoveDoktor
vet nån vad priset ligger på ett bmw sufflet tvätt kit ????

m.v.h. Frank
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
När jag hade min cab så köpte jag ett kit (ca3mån sedan) och det kostade här i Belgien ca 250-300kr om jag inte minns fel. Produkten för rutan luktar dessutom gott!!!:)

//Robban
BMW CS #4729
www.robertgustavson.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.