AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.284

Behöver snabbt svar ang 330 köp imorgon

li
8
lill_knaggen
Bmw 318is -96
330 CiM -02
Är grymt sugen på att köpa en 330 ci har letat i över ett halvår utan att hitta den rätta. Har nu hittat på den här som är svenksåld och har den utrustningen jag vill ha Länk. Den är iof titan silver och jag hade velat ha en carbon svart men att hitta en sån med shadow line känns hopplöst.
Min fråga är helt enkelt hur den här ligger i pris? Känns lite dyrt för en 02a men vill samtidigt ha en som är i toppskick och svensksåld.
Hur ser pris raset ut framöver för en 330 i den här prisklassen?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Såg ju fin ut..Dyr?..Tja,man får väl vad man betalar för...förhoppningsvis!

Vad gäller prisraset så tycker jag att det verkar som om just fina 330 håller sitt värde,eller tappar långsammast i värde just nu mot andra "likvärdiga" bilar,verkar som om det lär dröja innan ens den risigaste 330 hamnar under 100' hur som helst..

Ja,det jag kan utröna iaf från vad folk vill ha för dessa trots många mil osv..

Mvh Janne.

Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Ja, det ar dyyyyrt tycker jag. Slutpris på 170-180 max.

Mr C
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det där priset känns för högt. Det hade varit på gränsen att få ut det för snart 2 år sedan när jag sålde min 330.
Det är högt pris och dom är på väg neråt, måste gå att hitta en likvärdig för mindre.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
säger detsamma, för mycket pengar för den bilen. Snart hittar man -01:or nedåt 130 lappar, utan M-paket med mer mil på, så värdeminskningen för en kortmilare med överpris kommer att bli läskig. Tror också på ett rimligt pris runt 180 lappar, kanske lite mer pga M-paketet.

mvh johan
li
8
lill_knaggen
Bmw 318is -96
330 CiM -02
Ok tack för alla svar! jag skippade den där bilen han vela inte ens gå ner till 200. Tycker dom flesta 330 som kommer ut ligger lite högt i pris för att ha så många år bakom sig. Är väl bara att leta vidare den här såg också intressant ut är rätt färg men ligger väl också lite högt i pris med tanke på milen? Länk
li
8
lill_knaggen
Bmw 318is -96
330 CiM -02
Ingen som har nån åsikt om den svarta? en 330 lär ju knappast kännas sliten med 14000 mil bakom sig eller vad tror ni?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja,såg också fin ut, men nu törs jag ju knappast ha en åsikt angående prisbilden enligt samlad expertis ;)

Ok då ;)
Man får vad man betalar för igen då :)

Välutrustade 330 vill ägarna ha mycket för,därmed inte sagt att vagnarna säljs för dessa summor..
Man får ju en otroligt körglad bil som står sig väl än idag om man jämför med "div konkurrenter"..
Har tyvärr ingen statistik, utan mitt resonemang kommer i princip bara ut av det jag sett på olika annonssajter osv..

Mvh Janne.
va dägs om denna då Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
5,5 sek med Switchtronic är väl ändå lite optimistiskt? :)
lill_knaggen: jag tycker den svarta är 25-30' för dyr...

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
li
8
lill_knaggen
Bmw 318is -96
330 CiM -02
B3an kunde vart intressant men vill ha en manuell. Tycker inte automat hör hemma i en e46!(bortsett från smgII).
Tycker också den är 20000 för dyr. Har ju trots allt gått 14000...kommer ju ha gått en bit över 20000 innan jag ska sälja den och då lär den väl inte va värd många kronor
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.