|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
| Jag också problem med vindbrus, fast på e39. Rutan byttes förra året innan jag köpte bilen. Listen ruta-tak räcker knappt över taklinjen, så man kan undra om rutan sitter rätt. Dessutom är sidolisterna och taklisten lösa nästan överallt runt om, dvs man kan enkelt skjuta av listerna från rutan åt sidan t.ex. (och då ser man att det bligger en massa grus under). Ska de sitta så löst? Jag trodde de skulle vara limmade på nåt sätt? Det finns två-tre dm där listerna sitter fast. | |
|
Tänkte bara lyfta denna tråd och höra om ni kan rekommendera nån som är duktig på att byta just vindrutan på E38? Rullar knappt några E38 här i Skövde så jag är skeptisk till att de här kan utföra det på ett sätt som inte orsakar vindbrus senare. Kan tänka mig att åka till Jönköping, Gbg, Trollhättan m.m. Dvs någorlunda rimligt avstånd. Inte aktuellt riktigt än, men rutan måste bytas framöver då den är kraftigt blästrad. Hoppas jag bara får turen att få nåt rejält stenskott i den också. Har för övrigt kraftigt vindbrus på min bil också men tror det är originalrutan faktiskt, men listerna har ju sett sin bästa dagar. |
|
| Jag bytte ruta på min e38 för några år sedan. Minns ej vad dem hette men ligger i Uddevalla nära badplatsen skeppsviken. Dem var väldigt duktiga. Har ej något vindbrus efter det som stör. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.