|
|
|
|---|---|
|
Tjena, har ett par koder som jag lyckats identifiera, men vissa hittar jag bara på tyska och andra vet jag inte direkt vad de innebär, om någon vet mer så skriv gärna! S654A DAB-EMPFÄNGER S848A ERWEITERTER KABELBAUM - Enlarged Cable Harness S915A WITHOUT SPECIAL CONSERVATION EXTERIOR - Entfall Aussenhautkonservierung - Ej transportvax 915, Varför skulle man någonsin välja BORT skyddvax från fabrik? Kanske därför min har rostat så mycket? // MVH Jocke | |
|
Transportvax använder man som skydd om bilen ska transporteras längre sträckor just för att skydda lacken mot repor etc. Det hör man på namnet.... Anledningen till att din bil tydligen rostar mycket beror på antingen tidigare ägares slarv alt. dåligt omlackerade ytor eller i kombination av de båda. S654A DAB borde betyda digitalradio - Digital Audio Broadcast. Finns i Sverige också men det är bara SR's stationer som använder det. S848A betyder nog att fler funktioner finns fördragna kablar - typ farthållare, färddator (om det inte fanns från fabrik.) M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Tackar för tipsen Stephan! Jo tänkte att det var något i den stilen som menades med transportvaxet, dock så är jag fundersam till varför man vill beställa bort den... Kanske ägaren ville göra någon egen DITEC-liknande behandling? Det här med DAB, Jo jag hade ju trott att det var något sådant... Här på Autopowers lista så är fältet tomt, hittade en lista Online där 0654 är DAB-Empfänger... "Problemet" är att det varken sitter en sådan i bilen och att iochmed det är en E36'a från 93 så tror jag inte att det ens fanns som tillval då. Kanske 0654 koden har ersatts på senare dagar... Hum, spännande vilka fördragna kablar det isåfall skulle kunna vara... Tack igen! // MVH Jocke |
|
|
915 är inget som första ägaren bestämmer över utan det avgör BMW (den uppfattningen har jag åtminstone fått med åren) beroende på vart bilen skall fraktas och om den är såld eller hamnar i lager. Stephan |
|
|
Hittade även denna beskrivningen... S654A - RADIO BAVARIA C III Länk Vilket verkar mycket troligare! Även om orginalradion inte sitter kvar så är det nog rimligt att det fanns en sådan fabriksmonterad... Hum, men utrustning som elmanövrerade speglar, automatiska vindrutor osv, var de standard på Coupé? för de finns inte med i utrustningslistan. // MVH Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.