AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.544

Åsikter om MDS högtalarsystem

ja
81
jaha!
E92 325i 07
Dags att klämma in lite ljud i bilen. Har fått en offert hos mds med rätt schysst pris. Men jag har hört att mds är "mycket show och lite go" =) Har ju andra märken o välja mellan. Några åsikter om mds kvalité samt tips om bättre?
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Prova Morel!

Jag provade DLS Ultimate men blev besviken, de brann dessutom upp.

Mvh Björn
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag hade deras Dynamic-serie i min förra 525...de va hur grymt ljud som helst i dom högtalarna.
6x9:orna hade riktigt bra basåtergivning.
Va rent ljud till så högt man kunde ha när man satt i bilen.
Detta va den äldre serien(vit/röda) men dom nyare lär ju knappast blivit sämre....
Tr
86
TreTrettio
330i Touring -04
Har en MDS WAC 10" aktiv sub i min touring och är helnöjd. Bra tryck och kvalité än så länge.
finns ju olika serier , så är det med alla märken,
mindra bra för vanligt bruk, och lite mer avancerat för proffsen,

så man får det man betalar för

MiN äLskLinG Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Även jag har haft en del av MDS produkter, dock för många år sen.

Om dem är bra eller inte är ju upp till lyssnaren att avgöra, åk runt lite å lyssan dig för. Tänk på ett ungefär hur mkt pengar du ska lägga ut och se vad du får för pengarna hos olika återförsäljare.

Själv skulle jag inte valt något av mds produkter i min bil, bl.a beroende på deras marknadsförings mambo-jambo. Dem är liksom värlsbäst, satt alla rekord som finns osv osv.

Kör själv DLS steg i bilen, som driver ett framsystem av märket macrom. Väldigt nöjd. Annars har infinity fina högtalare också. Bara lyssna dig för!!
Som redan nämnts: Många stör sig på marknadsföring osv från MDS, och produkterna är som med många andra oftast bara en "label", dvs den bakomliggande tillverkaren får man sällan reda på. Ett fåtal fabriker, företrädelsevis i Asien, producerar elementen för många mer eller mindre namnkunniga varumärken och "fabrikat". Undantag finns givetvis.
Davis & Co (DLS) började tillverka scanners (polisradio) i Gbg 1979, ej högtalare som man lite felaktigt nämner på webben. Det var hygglig kavlité på dessa och man skaffade sig ett bra renommé, om de däremot själv tillverkat några högtalarelement är mera osäkert. Detta hindrar naturligtvis inte att de marknadsför bra produkter.

Långt viktigare än loggan på högtalarelementet är lådan eller motsvarande som den monteras i och hur denna är avstämd osv. Att ange frekvensområde, effekttålighet osv för lösa högtalarelement är egentligen helt ointressanta siffror, de är helt beroende på rätt montering osv.
Som redan nämnts, prova om möjligt på plats (i bilen), lyssna och jämför.

FP
Visa användare
69
G-son
523 IM-00
Min erfarenhet är att man får vad man betalar för..MDS är ett lågbudget märke på många sett, fast dom vill gärna verka i den exklusiva delen oxå.

En gyllene regel kan man säga är att kolla vad som sitter i tävlingsbilarna i typ SASCA el så,, JAG har inte sett så värtst mycket MDS där, antar att det inte beror på att dom har för bra prylar hehe..

Men vill man poppa fjortisdunk utanför korvkiosken är det ett utmärkt val.
Dom ser ju balla ut och man får välldigt mycket imponatoreffekt för pengarna

Sen är ju allt upp till lyssnaren,, tycker man dem låter bra, så är man ju i mål.. Sen vad andra säger spelar ju inte lika mycket roll i slutändan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.