|
|
|
|---|---|
STi |
Hejsan är på jakt efter ett sportsystem till en 320 e46 med 170hk motorn. Vilket är det som ger skönast ljud. Är det Eisenmann som gäller? Vad är det för pris på detta? Vart köper jag det smidigast? Vill ha ut så mycket skönt BMW ljud som möjligt. Kör idag med Supersprint på min e30 och tycker att det är ganska så tyst :( MvH Jimmie |
Gemini__ |
Länk |
STi |
Är det någon skillnad i Pris mellan Sport och Race sound? soundrören gör dom någon skillnad på ljudet? hur monteras dessa? |
Hawar |
Tror priset är densamma, du ska definitivt ha soundpipes, de gör skillnad. De ersätter dina "mellandämpare". Lycka till, du blir inte besviken med ett Eisenmann system |
|
STi: Det är även stor skillnad på Race och Sport, Race låter mer, och sport är lite mer än original bara. Du bör definitivt välja Race på en 320 samt soundpipes, kommer mullra gott då! Lycka till. |
|
STi |
Låter som om det kommer bli ett Race system med mellandämpare. Hur mycket måste man modifiera bakspoilern på ett mtech2 för att få dit ett system med 2*76 resp 2*83 utblås? Är det någon skillnad på ljud mellan dessa? Finns det någon hemsidan eller liknande där man kan få höra ljudklipp från systemen? MvH Jimmie |
|
STi: Sök på eisenmann på google så kommer du till deras hemsida, där finns ljudklipp. Du behöver inte modifiera mtech2 för att få dit 2x76mm, jag själv kör det. Men 2x83 så behövs det, men jag tycker 2x83 ser för stort ut. |
|
|
Du skall ha Eisenmann Race + soundrör kommer att bli super på din 320 mvh |
|
STi |
Hur pass mycket mer än ett vanligt sportsystem kommer det att låta? |
| tror inte det låter mera än ett vanligt sportavgassystem.. svårt att säga alla låter ju lite olika, och jag har inte jmf just detta med nått annat på den bilmodellen som du har. | |
STi |
Det är en e46:a det rör sig om... |
| jo jag forstod det.. men på min 323ci är race + soundrör inte alls överdrivet högt. Skulle nästan få höras mera. Men på din som har dubbla rör kanske eller förmodligen kommer det att låta mera. Sedan om eisenmann race med soundrör har högre ljud än andra sportavgass vet jag inte. | |
|
Satte Eisenmann + soundrör på min 328 för några veckor sen. Ju längre tid som går, ju bättre låter den =) Men nu är Orginal 328 väldigt tyst, kanske tystare än 323? =) // M.V.H. Daniel |
|
|
328 e46 må vara den tystaste av alla motoralternativ... man ska dra ner rutorna samt dra på för att höra sexan ? Sen är systemet strypt med då det är enkelrör.. BMW FOR LIFE |
|
STi |
Är det dubberör på 320 170hk motorn och enkel rör på 323 och 328? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.