AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.140

Alpina b3 Vs BMW M3

Alpina b3 Vs BMW M3
Gemini__
Utveckla gärna din frågeställning...
vilken är roligast att köra?
Hawar
Det är nog högst personligt, beror på vad man söker
0-100 då?
Beror på vilken m3, snackar vi E46 så är den snabbare 0 - 100.
men om båda är e36
Gemini__
Om båda är E36:or skulle jag välja en M3:a direkt.

hampe m3
M3 oavset om det är e36 eller e46, uppfatar tillomed 328 som sportigare och roligare än vad e46 b3 an är.

mvh h
Hampe M3: Har du kört en Alpina B3 E46?
Känns lite sisådär att säga att en 328 skulle vara sportigare, men, men, har du kört en B3 så visst.. men kändes ganska far-fetched

/Marcus
Da
256
Davici
BMW 745 e65
tillomed 328 som sportigare och roligare än vad e46 b3 an är.

Haha de där lät lite kul faktiskt, har haft båda modellerna och håller verkligen inte med om det .
hampe m3
Darklight, stämmer va spekulant på en som stod på Bmw i solna, efterprokörning blev det ingen affär, va oerhört besviken, enligt mig så är 328 både roligare och "sportigare" att köra.

för övrigt tycker jag att det va en sjukt korkad fråga att ställa, inte kan jag sitta här i soffan ock fantisera hur en specifik bil känns att köra.

mvh hampus
hampe m3
Davici, det är min åsikt, om du tycker att b3 är så offantligt sportig, då är det väll bra, men jag delar ej din åsikt.

2 av mina vänner kör 328, e36 resp e46 och jag tycker dom är offantligt mkt mer underhållande att köra.

nottera gärna att jag skrev "uppfatar tillomed", vilket absolut inte inebär att den varken är det eller att 328 är snabbare, utan hur jag uppfattade känslan.

mvh h
hampe m3
citerar mig själv från en äldre trå

-------------------------------------- Va själv fruktansvärt sugen på en grön b3 3,3 4dörars som stod på Bmw i solna 2002, (4600mil 2001 om jag ej missminner mig)under prov körningen blev jag oerhört besviken då karaktären samt styrning va väldigt seg artad, viserligen va detta ex en utrustad med S-T som ska slöa ner den ngt oerhört. Då jag stod där med växeln i handen o uppfattades av säljaren som en seriös spekulant gick han med på att anning tucktning av bilen,förutsatt att han vad med vid provkörningen, vilket faller mig i smaken upperligt då man kan prata o fråga kring bilen eftersom tankarna dycker upp. Det känndes inte som om den drev på båda hjlen i vid en u-pall, viserligen vet jag ej om b3orna är är utrustade med lammel diff då den är mer komfort inriktad, o knapast ämnad för ban möten. Stämer det? Överlag en otroligt trevlig bil, dock känndes den fruktansvärt tung och slö, viserligen maskerar säkerligen ljud isoleringen fartupplevelsen, men knappast hastighets mätaren. mvh hampus

taget från denna tråd Länk

mvh h
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.