|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en E39:a Nu har jag fått in fukt i bromssystemet! Är detta möjligt? Vilket innebär att bromsarna fryser när det blir för kallt! Så vitt jag vet så är det inget som läcker. Det borde man sett på service ,eller? tacksam för vägledning och smarta idéer. hälsningar /Carl | |
| när byttes det bromsvätska sist??? | |
| Bromsvätskan blandar sig med fukten som blir pga kondens och det är därför den byts vid jämna mellanrum , har bilen service bok så skall det vara ifyllt där när bromsvätskan byttes senast. | |
| det kan vara ikryssat i boken,fast det inte är bytt.kan alldrig vara säker på det. | |
|
Hmmm...Hur menar du? Är du helt säker på att dina bromsar verkligen kärvar pga taskig bromsvätska? Låter otroligt nästan att detta har skett på en så "ny" bil som en -00. Visserligen så bör man byta denna vätska komplett efter ett år(tappas/bromsas ur vid varje ok ca 500cc),men jag anser ju ändå att det förefaller otroligt att detta sker redan(jaja) efter sju år,om du nu kört normalt antal mil på dessa år och ingenting exeptionellt skett vid något tillfälle under den tiden med bromssystemet. Kan ju vara så att dessa kärvar fast av annan anledning...eller? Spekulerar bara... Mvh Janne. |
|
|
Ok,milen har naturligtvis inte så mycket med absorbtionsförmågan av fukt till systemet att göra...Men,men :) Mvh Janne. |
|
|
bromsvätskan byttes för 1 år sedan ungefär! |
|
|
Hej det finns en tråd på detta problem, jag hade samma bekymmer med att bromsen frös samt att det gurglade då jag bromsade...sök på "gurglande" så bör du hitta tråden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.