|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon eller några sekunder efter att motorn startat på min E38:a hör man ett rätt tydligt ljud från en elmotor som startar och går i ett par sekunder. Jag har antagit att det är något spjäll i klimatsystemet som öppnas, men igår slog det mig att ljudet mer verkar komma från området "under ratten, vid A-stolpen". Så jag blev lite nyfiken och försökte lista ut mer exakt varifrån ljudet kommer, men lyckades inte lokalisera det tydligare. Det låter alltså inte som om något är fel eller onormalt, jag är bara lite nyfiken på vad det är som låter. Hade det varit ett klimaspjäll hade jag förväntat mig att man skulle hört något motsvarande när motorn slås av och spjället stänger, men då hör jag inget ljud. Är det någon som vet varifrån ljudet kommer? Mvh. /Kjell | |
Paap Reeder |
Har samma motor som går igång på min 750 / E32. Själv tror jag det har nått att göra med att V-torkarens anliggning stärks men vet som sagt inte. MVH /// Paap R |
| det är inte luftpumpen till motorn? gör bilen alltid så? eller bara när den är kall? | |
|
Motorn som Paap beskriver hörs ganska högt men den aktiveras först när du kommit upp i c:a 10 km/tim. Den skall aldrig höras förrän du börjar köra, det kan du ju testa. /Lasse |
|
Ug-Lee |
Jag har oxå en elmotor som går, den börjar då jag slagit på tändnings läge ett, och den går sen igen när jag stängt av motorn, vet inte vad det är, men allt funkar så jag har inte sökt efter nåt. ville bara säga att det låter i min bil oxå. |
| Hörs inte samma ljud ibland när man kör vindrutespolarna? | |
Paap Reeder |
.... man skulle ju kunna vika upp torkaren och se om den första lilla biten av armen rör sig. MVH /// Paap R |
| Skulle det inte kunna vara så att motorn vid vindrutetorkarna går igång vid 10km/h på e32 och direkt på e38? | |
|
ostmacka: Den kan säkert stämma. Vet bara hur det är på E32. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.