AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
631

Bränsle ventil/klocka läcker på min e28

Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Det sitter en ventil eller en klocka av nåt slag på den ledningen som ger insuget bensin. Slangen kommer nerifrån går upp till denna klocka och sedan vidare ner till spridarna via en metallledning. Denna klocka läcker. Någon som vet vad det är och vad den gör? samt vad den kostar!?

//MVH Lundin
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det du menar, är bränsletrycksregulatorn. Kolla oringen som sitter mellan regulatorn och spridarröret, så det inte den som har gått.
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Nja... har svårt för att tro att det är bränsletryks regulatorn. Det går bara en slang in och en ut, rakt igenom. Och det är vanliga "pipar" med slangklämmor man trär på slangen på så det är inga oringar där. Det kommer först en lång slang nedifrån går upp till klockan sen går det en slang på kanske 5cm till spridar adeptern. Och man kan se tydligt att det är klockan det läcker från och inte någon slang eller dyl.

//MVH Lundin
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jo hej!
Det säkert "klockan" för utjämningar i bränsletrycket,du menar?(svängningsdämpare)
Sitter en efter bränsletrycksregulatorn också.

Mvh Janne.
Lu
273
Lundin
BMW M5 -99
Det låter troligt..... det är inne vid torpedväggen jag menar. Vad kostar en sådan liten raring då? ; )
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Vet ej,men den ser ju löjligt enkel ut.
Nästan gratis tror jag :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.